حجم صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی به حدود ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است

میثم فدایی اضافه کرد: صندوق های بازارگردانی نیز اکنون حجمی حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان دارند که این میزان نسبت به دی ماه سال گذشته با حدود ۴۴ درصد رشد مواجه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار  با بیان مطلب بالا، گفت: از این میزان، ۳۷۰هزار میلیارد تومان به صندوق‌های با درآمد ثابت تعلق دارد. صندوق‌های سهامی نیز ۶۲ هزار میلیارد تومان از این حجم را به خود اختصاص داده اند.

میثم فدایی اضافه کرد: صندوق های بازارگردانی نیز اکنون حجمی حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان دارند که این میزان نسبت به دی ماه سال گذشته با حدود ۴۴ درصد رشد مواجه بوده است.

او با اشاره به صندوق های کالایی، غالب این صندوق ها را مربوط به صندوق های طلا دانست و افزود: حجم این صندوق ها اکنون به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. بعد از ابلاغیه اسفند ماه سال ۱۳۹۹ سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر خرید سهام به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (افزایش حد نصاب)، این صندوق ها در ۵ ماه اخیر چیزی حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان سهام خریداری کردند.

فدایی ادامه داد: براین اساس، در مجموع سود حاصل از بخش سهام صندوق های با درآمد ثابت در مدت پنج ماه گذشته ۸ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان است. در حال حاضر صندوق های با درآمد ثابت بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان ذخیره سود سهام دارند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: سود سهام تا پایان سال در حساب صندوق باقی می ماند تا در صورت احتمال کاهش ارزش سهام، به حفظ آن بپردازد و در غیر این صورت در پایات سال مالی، بین دارندگان واحدهای سرمایه گذاری تقسیم می شود.

۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
کد خبر: 19296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha