واکسن بزنید بیت کوین بگیرید!

یک میلیونر استرالیایی برای تشویق شهروندان این کشور به دریافت واکسن کرونا، گفته است به هر فردی که واکسن بزند مقداری بیت کوین هدیه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کریپتو پوتیتو، فرد شبستا (Fred Schebesta) کارآفرین استرالیایی گفته است می‌خواهد به تمام کسانی که واکسن کرونا زده‌اند و همچنین کسانی که در آینده این واکسن را دریافت می‌کنند، ۵ دلار بیت کوین اهدا کند. با در نظر گرفتن جمعیت استرالیا اگر همه شهروندان از پیشنهاد این میلیونر استقبال کنند، او باید ۱۰۴ میلیون دلار استرالیا (حدود ۷۵ میلیون دلار آمریکا) را میان مردم توزیع کند.

شبستا گفته است: تا الان این ایده احمقانه را داشتم [اما] هرگز درباره آن صحبت نکرده بودم. می‌خواهیم به هر فردی که در استرالیا واکسن بزند ۵ دلار بیت کوین بدهیم. عزیزان من واکسن بزنید و بیت کوین دریافت کنید!

این بلاگر ۴۰ ساله توضیح داد که هر فرد فقط یک بار می‌تواند برای این پیشنهاد درخواست دهد. برای دریافت این مقدار بیت کوین افراد باید اپلیکیشن فایندر را دانلود کنند و مدارک واکسیناسیون خود را ارائه دهند. پس از انجام این کار ۵ دلار بیت کوین به کیف پول آنها واریز خواهد شد.

تقریباً کمتر از ۵۰ درصد جمعیت بالای ۱۶ سال استرالیا حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. با این حال افرادی که واکسیناسیون خود را به‌طور کامل انجام دادند حدود ۲۷ درصد هستند. با این حساب شبستا باید تقریباً نیمی از ثروت ۱۵۵ میلیون دلاری خود را برای تحقق وعده‌اش میان مردم توزیع کند.

در حالی‌ که برخی از کارشناسان بیت کوین را یک دارایی ناپایدار و پرریسک می‌دانند، این میلیونر به‌تازگی پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ به ۲۵۵,۰۰۰ دلار می‌رسد. اگر این پیش‌بینی تحقق یابد، سرمایه‌گذاران بیت کوین ارزش دارایی خود را ۶ برابر کرده‌اند.

شبستا این خبر را در مصاحبه با کایل سندیلندز (Kyle Sandilands)، مجری رادیو استرالیا، اعلام کرد. مجری این مصاحبه ماه گذشته آهنگ «عزیزم واکسن بزن» را اجرا کرد تا شهروندان را به زدن واکسن کرونا تشویق کند.

در حالی‌ که شبستا با اهدای بیت کوین به استرالیایی‌ها آنها را به تزریق واکسن تشویق می‌کند، کلاهبردارانی در ایتالیا در ازای دریافت ارزهای دیجیتال، به هزاران نفر کارت‌های جعلی واکسن کرونا ارائه کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های اخیر، پلیس ایتالیا فعالیت چندین گروه را در تلگرام متوقف کرده است. افراد در این گروه‌ها قانون را دور می‌زدند و گواهینامه دریافت واکسن کرونا خریداری می‌کردند. گفته می‌شود فروشندگان پرداخت ارز دیجیتال را برای ارائه خدمات ترجیح می‌دادند.

مجرمان قیمت ثابتی برای این خدمات غیرقانونی تعیین نکرده‌اند، اما افراد می‌توانستند آن را با پرداخت مبلغی حدود ۵۰۰ یورو، معادل ۵۸۸ دلار، خریداری کنند. مقامات ایتالیا هنوز نگفته‌اند که کلاهبرداران چه ارزهای دیجیتالی را برای فروش گواهی جعلی می‌پذیرفتند.

ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که به بدترین شکل ممکن تحت‌تأثیر همه‌گیری ویروس کووید- ۱۹ قرار گرفته است. بر اساس آخرین آماری که از سوی دولت این کشور منتشر شده است، تاکنون بیش از ۶۵ درصد ایتالیایی‌ها به‌طور کامل واکسینه شده‌اند. با این حال هنوز مشخص نیست چه تعداد از این گواهینامه‌ها به‌طور قانونی دریافت شده و چه تعداد مربوط به گواهی‌های جعلی کلاهبرداران است.

۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: 19290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha