پایان خوش آخرین روز کاری هفته/ شاخص کل بورس با ۶۶۷۲ واحد رشد به قله یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رسید/ گروه بانکی همچنان پرتقاضا + نقشه بازار

در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، شاهد آغازی متعادل همراه با گرایشات منفی در بازار بودیم اما در ادامه بازار با افزایش تقاضا رو به رو شد و شاخص کل از مدار منفی به محدوده مثبت بازگشت.پالایشی ها در مدار منفی کار خود را آغاز کردند اما در پی خبر ثبت افزایش سرمایه ۳۶۸ درصدی شبندر شاهد رنج کشی مثبت در این گروه بودیم.شتران با بیش از ۱۳۰ میلیون حجم معامله پرحجم ترین سهم گروه لقب گرفت .

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۳ شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با رشد ۶۶۷۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۵ هزار و ۷۹ واحد رشد داشت. در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، شاهد آغازی متعادل همراه با گرایشات منفی در بازار بودیم که در ادامه بازار با افزایش تقاضا رو به رو شد و شاخص کل از مدار منفی به محدوده مثبت بازگشت.

پالایشی ها در مدار منفی کار خود را آغاز کردند اما در پی خبر ثبت افزایش سرمایه ۳۶۸ درصدی شبندر شاهد رنج کشی مثبت در این گروه بودیم.شتران با بیش از ۱۳۰ میلیون حجم معامله پرحجم ترین سهم گروه لقب گرفت. گروه خودرو و قطعات با نوسانات مثبت همراه بودند به طوریکه دو لیدر این گروه خودرو و سایپا با حوالی ۲ درصد مثبت روز خود را به اتمام رساندند.

فلزات اساسی ها متعادل اما با گرایشات منفی همراه بودند در این گروه نماد فروس با دریافت مجوز افزایش ۱۷ درصدی در نرخ فروش با صف خرید بیش از ۳ میلیونی به معاملات خودپایان داد. گروه بانکی امروز هم مورد استقبال سهامداران قرار گرفتند در این گروه نماد دی با بیش از ۱ میلیارد حجم معامله و صف خرید ۷۵ میلیونی پرحجم ترین سهم گروه شد.

شاخص هموزن نیز سبز پوش به روز خود خاتمه داد.شیمیایی ها متعادل و سبز پوش دنبال شدند. گروه سیمانی وغذایی متعادل اما با نوسانات مثبت همراه بودند.نمادهای گروه دارویی نیز با افزایش تقاضا دنبال شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد وسینا در قیمت ۳۳۶ تومان و جهش بیش از ۱۴ درصدی اشاره کرد این نماد در پایان با صف خرید ۵۵ میلیون به معاملات خود خاتمه داد.

رشد ۶ هزار و ۶۷۲ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۶ هزار و ۶۷۲ واحد افزایش، به رقم یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۵ هزار و ۷۹ واحد رشد کرد و به رقم ۴۵۶ هزار و ۲۹۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از یک میلیون معامله به ارزش یک میلیون و ۳۳۲ هزار میلیارد ریال انجام دادند.

نماد پارسان، وامید، تاپیکو و کگل  بیشترین اثر مثبت و سهام فارس، شستا، فولاد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سپید، شستا، سنیر، غدام، خساپا، فملی، خودرو از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۹۷ واحد صعود، رقم ۲۲ هزار و ۳۱۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۶۱۸ هزار معامله به ارزش حدودی ۶۵ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام زاگرس، شگویا، فرابورس، ارفع، دی بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا و وسپهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد وهامون، دی، مدیریت، وسپهر، شصدف، لطیف، گدنا  است.

انتهای پیام. /

۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 19286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha