رژه کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو + عکس و ویدیو

کاروان ایران با نام سردار دل ها در مراسم افتتاحیه پار المپیک توکیو ۲۰۲۰ با پرچمداری زهرا نعمتی و محمد آرخی رژه رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۱۵:۳۰ روز سه‌شنبه در ورزشگاه ملی شهر توکیو آغاز شد.

نتایج تمامی مسابقات در ‌ وب‌سایت رسمی مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو 

* از ساعت‌ها قبل از شروع مراسم افتتاحیه، خیابان‌های منتهی به ورزشگاه المپیک توکیو حال و هوای برگزاری مراسم افتتاحیه را داشت و همچون هر مراسم دیگری از این دست، خیابان‌های اطراف ورزشگاه توسط پلیس و نیروهای نظامی مسدود شده بود.

* در اطراف ورزشگاه تعدادی زیادی داوطلب حضور داشتند که وظیفه آنها کمک کردن به ورزشکاران معلول برای حضور در مراسم افتتاحیه بود. در بین آنها داوطلبان با هر نوع رده سنی دیده می‌شد.

* در ورزشگاه ملی المپیک توکیو به غیر از خبرنگاران و عکاسان، تماشاگر دیگری حضور ندارد و ورزشگاه زیبای توکیو خالی از تماشاگر است. این ورزشگاه در منطقه میجی جینگیو واقع شده است که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ مسابقات فوتبال، راگبی و دوومیدانی در آن برگزار شد.

* از ساعت‌ها قبل زمین ورزشگاه مهیای برگزاری مراسم افتتاحیه شده و آهنگ‌های مختلف از بلندگوها پخش می‌شد.

* با توجه به برگزاری بازی‌های پارالمپیک، روی زمین چمن ورزشگاه صندلی‌های زیادی چیده شده است تا ورزشکاران بعد از برگزاری رژه روی این صندلی‌ها بنشینند.

* بخش‌های مختلف مراسم علاوه بر زبان‌های ژاپنی و انگلیسی، به زبان‌های فرانسوی، اسپانیایی، کره‌ای و چینی هم به اطلاع حاضرین در ورزشگاه می‌رسد.

* با وجود غیبت کاروان افغانستان در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ ، یک نماینده از سازمان ملل پرچم این کشور را در مراسم افتتاحیه حمل خواهد کرد.

* از گیرنده‌های ورزشگاه تصاویری از ورزشگاه ملی المپیک توکیو به نمایش درآمد.

* از ساعت ۲۰ با پایان شمارش معکوس، تک تک رشته‌های ورزشی پارالمپیک روی اسکوربورد ورزشگاه نقش بست و با به تصویر درآمدن نماد کمیته بین المللی پارالمپیک، مراسم آغاز شد.

* نخستین بخش مراسم حرکات نمایشی بود که در بین نفرات حاضر در آن تعدادی شخص دارای معلولیت نیز حضور داشند.

پارالمپیک 2020 توکیو ,

* پس از معرفی میهمانان حاضر در ورزشگاه، مراسم اهتزاز پرچم ژاپن انجام شد. حمل پرچم ژاپن با پارالمپین‌های پیشین این کشور بود که یکی از آنها روی ویلچر نشسته بود. معرفی این پارالمپین‌ها تشویق حاضران در ورزشگاه را به دنبال داشت.

* اَندرو پارسونز رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک از میهمانان حاضر در ورزشگاه است.

* پرچم ژاپن در نهایت به هفت چهره نظامی ژاپنی سپرده شد تا کار اهتزاز آن را انجام دهند.

پارالمپیک 2020 توکیو ,

* توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از دیگر حاضران در ورزشگاه است.

* سرود ملی ژاپن توسط یک بانوی نابینا اجرا شد.

* ناروهیتو امپراتور ژاپن از دیگر چهره‌های شاخص حاضر در ورزشگاه است.

پارالمپیک 2020 توکیو ,

* در جریان مراسم افتتاحیه همچون دیگر مراسم‌های مشابه بخشی از فرهنگ و تمدن کشور میزبان به نمایش درآمد که در مراسم امشب حضور هنرمندان دارای معلولیت جالب و پررنگ بود.

* نورافشانی زیبایی در جریان برگزار مراسم انجام شد.

پارالمپیک 2020 توکیو ,

* مراسم رژه از ساعت ۲۰:۲۰ به وقت محلی (۱۵:۵۰ به وقت تهران) آغاز شد و اولین کاروانی که رژه رفت، کاروان پناهجویان بود. پس از آن نیز اسلند به عنوان اولین کشور در رژه شرکت کرد. مسئولیت پرچمداری تیم پناهجویان بر عهده عباس کریمی، ورزشکار رشته شنا بود که در کشور افغانستان به دنیا آمده است.

* قبل از آغاز مراسم رژه تصاویری از رشته‌های مختلف ورزشی روی اسکوربود نقش بست که در بخش والیبال نشسته، تصویر مرتضی مهرزاد دیده شد.

* کاروان ایران در ساعت ۲۰:۲۶ (۱۵:۵۶ به وقت تهران) از مقابل جایگاه رژه رفت. پرچمداران کاروان ایران زهرا نعمتی و نورمحمد آرخی بودند.

* رژه کاروان ایران با ماسک متحدالشکل به رنگ پرچم ایران از نکات جالب توجه رژه ایران بود. البته همراهی بلند قامت ‌ترین ورزشکار حاضر در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو یعنی مرتضی مهرزاد جالب توجه بود.

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

* حضور کاروان‌های آفریقایی با لباس محلی توجه حاضرین در مراسم را به خود جلب کرده بود.

* استرالیا در بازی‌های پارالمپیک توکیو ۱۷۴ ورزشکار دارد، اما تنها سه نفر از آنها در مراسم افتتاحیه حاضر شدند.

* زمینه مراسم افتتاحیه «ما پرواز می کنیم» است، با این هدف و تأکید بر اینکه مشکلات و موانع نمی‌توانند مانع پیشرفت و بالندگی افراد دارای معلولیت شوند. به همین خاطر قبل از آغاز مراسم رژه صدای هواپیما در ورزشگاه شنیده شد و گوینده ورزشگاه با گفتن اینکه «مسافران» آماده هستید، آغاز رژه را اعلام کرد.

* در زمان رژه هر کاروان اسامی برخی از پارالمپین‌های هر کشور روی اسکوربودی که بالای طبقه اول ورزشگاه تعبیه شده بود، نقش می‌بست.

* «فاطیما عمر» پاراوزنه‌بردار ۴۷ ساله مصری و دارنده ۴ طلا و یک نقره در پارالمپیک‌های قبلی، پرچمدار کاروان کشورش بود.

پارالمپیک 2020 توکیو ,

* در رژه کاروان فلسطین سه نفر حضور داشتند که بانوی پرچمدار آنها محجبه بود. همچین دو نفر دیگر چفیه به گردن داشتند.

* بالای طبقه سوم ورزشگاه پرچم‌های کلیه کشورهای حاضر در پارالمپیک ۲۰۲۰ نصب شده است.

* پرچمدار پرو ورزشکاری بود که دو دست نداشت و پرچم کشورش را پشت خود بسته بود.

* در زمان رژه هر کاروان، پرچم آن کشور وسط زمین ورزشگاه با تصاویر دیجیتالی نقش می‌بست.

پارالمپیک 2020 توکیو ,

* برخی از ورزشکاران دارای معلولیت که نقص عضو داشتند، روی پای مصنوعی‌شان رنگ پرچم کشور خود را رنگ آمیزی کرده بودند.

* یکی از پرچمداران کاروان لیتوانی نابینا بود که دست دیگر پرچمدار این کشور را گرفته بود.

* با رژه کاروان آمریکا، فرانسه و در نهایت ژاپن، رژه کاروان‌ها در ساعت ۲۱:۴۰ (۱۷:۱۰ به وقت تهران) به اتمام رسید. رژه کاروان ژاپن نزدیک به پنج دقیقه به طول انجامید.

* خروج پرچم کشورها از زمین با نمایش نور و رنگ روی زمین و در نهایت آتش بازی همراه شد.

* پس از اجرای نمایشی زیبا براساس زمینه مراسم افتتاحیه که «ما پرواز می کنیم» بود، «سیکو هاریموتور» مسئول برگزاری مسابقات سخنرانی کرد و به شرکت‌کنندگان در این دوره از بازی‌ها خوش آمد گفت. سخنرانی مسئول برگزاری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ علاوه بر ترجمه شده به زبان انگلیسی روی اسکوربود،‌ به زبان اشاره نیز به نمایش در می‌آمد.

* در ادامه اندرو پارسونز رئیس برزیلی کمیته بین‌المللی پارالمپیک سخنرانی کرد.

* تصاویری از افراد با انواع معلولیت روی اسکوربورد ورزشگاه نقش بست که حسن ختام آنها شعار «ما ۱۵ درصد از جمعیت کل دنیا هستیم» بود.

* با پیام ناروهیتو، امپراتور ژاپن بازی‌ها رسماً آغاز شد.

برگزاری مراسم افتتاحیه در حالی بود که عده‌ای در بیرون از ورزشگاه ملی توکیو نسبت به برگزاری پارالمپیک اعتراض کردند. این اعتراضات در زمان برگزاری بازی‌های المپیک نیز وجود داشت.

* اجرای موسیقی توسط گروهی که تعدادی هنرمند که در بین آنها برخی دارای معلولیت حضور داشتند، مقدمه‌ای برای آغاز مراسم اهتزاز پرچم کمیته بین المللی پارالمپیک بود.

* پرچم کمیته بین‌المللی پارالمپیک توسط گروهی ۶ نفره از پارالمپین‌ها کشورهای مختلف از سرتاسر دنیا حمل شد.

* بعد از اهتزاز پرچم کمیته بین‌المللی پارالمپیک، نوبت به بخش سوگند نمایندگان ورزشکاران رسید که یکی از خوانندگان این سوگندنامه، بانوی ملی‌پوش گلبال ژاپن بود.

* مسئولان برگزاری مراسم افتتاحیه تأکید ویژه‌ای به اجرای برنامه با تکیه بر توانمندی افراد دارای معلولیت داشتند. برای مثال در یکی از بخش‌های مراسم هنرمندی به نواختن ویولن پرداخت که یک دست نداشت و با یک دست مکانیکی و دست سالمش برنامه را اجرا می‌کرد.

*هنرمندی دیگر با معلولیت بالا گیتار برقی می‌نواخت، فرد دیگری همین کار را با چشمی نابینا مشغول انجام همین کار بود و گروهی دیگر با معلولیت‌های متفاوت به اجرای حرکات نمایشی می‌پرداختند.

* پایان بخش برنامه نمایشی زیبا نقش بستن این جمله روی زمین بود، «WE HAVE WINGS» به این معنا که ما بال داریم. صرف‌نظر از زیبایی و معنای این نمایش زیبا که در بخش‌های مختلف مراسم به اجرا درآمد، احساس بدون روتوش، اغراق و ملموس بود که «معلولیت، محدودیت نیست».

* گروه‌های مختلف نمایشی ژاپنی امشب با خیل پارالمپین‌ها از سراسر دنیا میزبان و میهمان ضیافتی بودند که اراده و توانایی‌شان انگار از ۸۵ درصد دیگر دنیا بیشتر است.

* در بخشی دیگر از مراسم، نوبت به روشن کردن مشعل بازی‌ها رسید که با پخش تصاویری از روشن شدن و حمل مشعل از استوک مندویل تا ژاپن را شامل می‌شد.

* با ورود مشعل به ورزشگاه، گروه‌های سه نفر از پارالمپین‌های ژاپنی وظیفه حمل مشعل در ورزشگاه را برعهده داشتند. در زمان حمل مشعل مدال‌ها و دستاوردهای ورزشی آنها در ورزشگاه اعلام و روی اسکوربورد نقش می‌بست. در بین آنها ورزشکاران پیشکسوت و جوان با معلولیت‌های متفاوت هم دیده می‌شد.

* بالاخره مشعل پارالمپیک ۲۰۲۰ در ساعت ۲۲:۵۰ به وقت محلی (۱۸:۲۰ به وقت تهران) در ورزشگاه ملی المپیک توکیو روشن شد.

* بعد از روشن شدن مشعل، اجرای برنامه نورافشانی زیبایی خاصی به ورزشگاه بخشید.


 

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

پارالمپیک 2020 توکیو ,

۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 19281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha