کدام وزیر رئیسی رای اعتماد نمی‌گیرد؟

نماینده پیشین مجلس گفت: با توجه به هماهنگی مجلس و دولت، اکثر وزرا رای اعتماد کسب می کنند. وقتی ۲۰۰ نماینده مجلس از رییسی برای حضور در انتخابات دعوت می کنند، صلاحیت وزرای پیشنهادی هم با رویکردی مثبتی در مجلس بررسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا محمدجواد آرین منش با بیان اینکه احتمالا فقط وزیر آموزش و پرورش از مجلس رأی اعتماد نگیرد، اظهار کرد: سایر وزرا از مجلس رأی می گیرند، البته برخی وزرای پیشنهادی بیش از۲۰۰ رای می آورند اما برخی دیگر مثل وزیر تعاون یا بهداشت رای حداقلی بدست می آورند، اما به هر حال مجلس یا دولت تعامل حداکثری خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی مجلس و دولت، اکثر وزرا رای اعتماد کسب می کنند. وقتی ۲۰۰ نماینده مجلس از رییسی برای حضور در انتخابات دعوت می کنند، صلاحیت وزرای پیشنهادی هم با رویکردی مثبتی در مجلس بررسی می شود.

آرین منش همچنین درباره انتقادات مطرح شده به روزمه برخی وزرای پیشنهادی، تصریح کرد: از سویی شعار جوان‌گرایی مطرح می شود اما از آن سو می گویند چرا برخی وزرا رزومه طولانی ندارند؟کسی که مدرک دکترا گرفته یعنی ۳۰ سال تحصیل کرده و الان۴۰ سال دارد، بنابراین نباید توقع داشت که سابقه مدیریتی طولانی داشته و همه مراحل مدیریتی را طی کرده باشد.این خواسته غیرممکنی است. راهکار این است که در کنار این وزرای جوان، از مشاوران و معاونان مجرب استفاده شود تا جوانی و تجربه در کنار هم قرار بگیرند.

۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
کد خبر: 19271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha