اخباری از ربوده شدن هواپیمای اوکراینی در فرودگاه کابل و تغییر مسیر با گروهی ناشناس به سمت ایران!

ایسنا نوشت: وزارت خارجه اوکراین امروز سه شنبه اعلام کرد که افراد ناشناس هواپیمای اوکراینی را که برای تخلیه شهروندان این کشور به کابل آمده بود، ربودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روسیا الیوم، معاون وزیر امور خارجه اوکراین گفت: یکشنبه هواپیمای ما توسط افراد ناشناس توقیف و امروز سه شنبه عملا ربوده شد و به جای تخلیه اوکراینی‌ها، با گروهی ناشناس به سمت ایران رفت. "

لنین افزود: "سه تلاش دیگر هم برای تخلیه شهروندانمان ناموفق بود ، زیرا شهروندان ما نمی توانستند خود را به فرودگاه برسانند."

لنین توضیح داد که کل دیپلمات‌ها به ریاست دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه برای حل مشکل هواپیما تلاش کردند.

معاون وزیر امور خارجه اوکراین جزئیات بیشتری ازاین اتفاق نداد.

پیشتر وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد که یک فروند هواپیمای نظامی این کشور برای خارج کردن شهروندان اوکراینی راهی افغانستان شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در حساب توئیتر خود اعلام کرد که ۸۳ نفر از جمله ۳۱ تن از شهروندان کشورش را از افغانستان تخلیه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به تخلیه شهروندان از کابل ادامه می‌دهند، افزود: ۸۳ نفر که ۳۱ نفر از آنها شهروندان اوکراینی هستند، صبح امروز با هواپیمای نظامی از کابل به کی‌یف منتقل شدند.

تکذیب خبر ربوده شدن هواپیمای اوکراینی در فرودگاه کابل

براساس آخرین اخبار منتشره سخنگوی وزارت خارجه اوکراین خبر ربوده شدن یک فروند هواپیمای این کشور در افغانستان را تکذیب کرد.

 اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در مورد اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر ربوده شدن هواپیمای اوکراینی از افغانستان اظهار داشت: هیچ هواپیمای اوکراینی در کابل و یا در دیگر نقاط دنیا ربوده نشده است. اطلاعات و اخباری مبنی بر ربوده شدن هواپیمای اوکراینی در افغانستان که برخی رسانه منتشر می‌کنند به هیچ وجه صحت ندارد.وی در ادامه تاکید کرد: تمام هواپیماهای اوکراینی که به منظور خارج کردن افراد به افغانستان رفته‌اند، در امنیت کامل به اوکراین برگشته‌اند و دچار هیچ حادثه‌ای نشده‌اند. تا کنون سه پرواز به افغانستان انجام شده و جمعا ۲۵۶ نفر را از این کشور خارج کرده‌اند. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری هم با تکذیب ادعای ربایش هواپیمای اوکراینی، گفت: این هواپیما دیروز در فرودگاه مشهد سوختگیری کرد و ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه در فرودگاه کیف فرودگاه آمده است.

۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 19257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha