تخته گاز بازار سهام در مسیر رشد/ صعود ۲۷ هزار و ۵۵۳ واحدی شاخص کل بورس/ معاملات پرتقاضا در گروه انبوه سازی‌ + نقشه بازار

بازار امروز را نیز متعادل و در مدار مثبت آغاز کرد به طوری که شاهد سبزپوشی نمادهای کوچک و بزرگ بودیم. گروه پالایشی امروز هم با افزایش تقاضا همراه بود در این گروه دو نماد پرحجم شپنا و شتران در حدود ۲ درصد مثبت بسته شدند. گروه خودرو و قطعاتی ها در مدار مثبت دنبال شدند.شاخص هموزن نیز به کمک کوچکترهای بازار جهش ۱۱ هزار واحدی را تجربه کرد. انبوه سازی ها برای چندمین روز متوالی پرتقاضا دنبال شدند. شیمیایی ها امروز در سایه تعادل حرکت کردند. گروهایی سیمانی، غذایی، دارویی افزایش تقاضا را تجربه کردند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه ( ۲ شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۱۱ هزار و ۸۱ واحد رشد داشت.  بازار امروز را نیز متعادل و در مدار مثبت آغاز کرد به طوری که شاهد سبزپوشی نمادهای کوچک و بزرگ بودیم. گروه پالایشی امروز هم با افزایش تقاضا همراه بود در این گروه دو نماد پرحجم شپنا و شتران در حدود ۲ درصد مثبت بسته شدند. گروه خودرو و قطعاتی ها در مدار مثبت دنبال شدند. نماد خبهمن با بیش از ۵۵۰ میلیون حجم معاملاتی و صف خرید ۷۰ میلیونی از پرتقاضاهای گروه بود. فلزات اساسی برخلاف روز گذشته به دلیل رشد قیمت فلزات در بازار جهانی امروز دست پر به بازار آمدند در این گروه نماد ذوب با بیش از ۲۳۰ میلیون معامله، لقب پرحجم ترین گروه را به خود اختصاص داد. بانکی ها هم مورد اقبال سهامدارن قرار گرفتند و از میانه بازار با رنج های مثبت خوبی همراه شدند. در این گروه نماد بانک دی از رنج منفی تا صف خرید را با بیش از ۱ میلیارد حجم معامله تجربه کرد.

شاخص هموزن نیز به کمک کوچکترهای بازار جهش ۱۱ هزار واحدی را تجربه کرد. انبوه سازی ها برای چندمین روز متوالی پرتقاضا دنبال شدند. شیمیایی ها امروز در سایه تعادل حرکت کردند. گروهایی سیمانی، غذایی، دارویی افزایش تقاضا را تجربه کردند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد فرابورس در قیمت ۲۸۷۱ تومان و صف خرید ۳۳ میلیونی اشاره کرد لازم به ذکر است که مچ شدن این نماد بعد از ساعت بازار اتفاق افتاد.

رشد ۲۷ هزار و ۵۵۳ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۷ هزار و ۵۵۳ واحد افزایش، به رقم یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۱۱ هزار و ۸۱ واحد رشد کرد و به رقم ۴۵۱ هزار و ۲۱۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از یک میلیون معامله به ارزش یک میلیون و ۱۳۸ هزار میلیارد ریال انجام دادند.

نماد فولاد، پارس، فملی، وبمت، پارسان، اخابر و رمپنا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سپید، شستا، پترول، برکت، خودرو، فملی، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۲۲ واحد صعود، رقم ۲۲ هزار و ۲۲۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۵۳۴ هزار معامله به ارزش حدودی ۴۷ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام زاگرس، ذوب، مارون، هرمز، دی، دماوند، وهور بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد وهامون، وسپهر، دی، مدیریت، لطیف، زماهان، فگستر است.

انتهای پیام. /

۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 19256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha