دو علامت جدید به بازار ارز/ دلار به کانال ۲۸ هزار تومان نزدیک شد / سه شنبه دوم شهریور ماه + جدول قیمت

قیمت دلار و قیمت یورو امروز سه شنبه دوم شهریور ماه ۱۴۰۰ در صرافی ملی و بازار آزاد اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  بر این اساس قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی نسبت به روزهای گذشته با افزایش اعلام شد. قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی ۲۶ هزار و ۸۶۲ تومان تعیین شد. همچنین قیمت دلار برای فروش در بازار آزاد ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت گذاری شد. باتوجه به اعلام امروز قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی و بازار آزاد نسبت به روز گذشته با افزایش اعلام شد.

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی بانکی

قیمت دلار در صرافی ملی برای فروش ۲۶ هزار و ۸۶۲ تومان و قیمت دلار برای خرید ۲۶ هزار ۳۳۰ تومان اعلام شده است. قیمت یورو در صرافی ملی برای فروش ۳۱ هزار و ۶۸۰ تومان و قیمت یورو برای خرید ۳۱ هزار و ۵۳ تومان تعیین شده است.

قیمت دلار و قیمت یورو در بازار آزاد

در بازار آزاد قیمت فروش دلار ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت خرید دلار ۲۷ هزار و ۸۰۰ تعیین شد. همچنین قیمت فروش یورو در بازار آزاد ۳۲ هزار و ۷۶۵ تومان و قیمت خرید یورو ۳۲ هزار و ۶۱۵ تومان ارزش گذاری شده است.

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی

رکنا قیمت فروش قیمت خرید
دلار

۲۶/۸۶۲

۲۶/۳۳۰

یورو

۳۱/۶۸۰

۳۱/۵۳

 از سوی دیگر قیمت دلار دو سیگنال مثبت برای افزایش قیمت از ابتدای هفته دریافت کرده است. به گفته تحلیل گران حفظ کانال ۲۷ هزار تومانی و شکست آرام مقاومت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی دو علامتی بودند که افزایشی های بازار را به رشد بیشتر قیمت امیدوار کرده اند.

به باور تحلیل گران، در آخرین گام در صورتی که اسکناس آمریکایی امروز بتواند بالای محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تثبیت شود،‌ شانس صعود دلار تا محدوده ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان نیز گسترده خواهد شد. با این حال، بخش زیادی از معامله گران در انتظار اصلاح قیمت دلار هستند.

دلار پشت خطی

این دسته از معامله گران باور دارند در انتهای هفته با تایید وزرای پیشنهادی رییسی، قیمت دلار در مسیر تعدیل قرار خواهد گرفت. گروهی از آن ها باور دارند،‌ اسکناس آمریکایی تا کانال ۲۶ هزار تومانی افت خواهد کرد و عده دیگری حتی انتظار نزول تا کانال ۲۴ هزار تومانی را دارند.

می توان گفت بیشتر معامله گران ارزی در روزهای اخیر سردرگم هستند و سعی می کنند بیشتر خود را با روندهای قیمتی هماهنگ کنند. آن ها هم آمادگی فروش سریع ارز را دارند و هم توان قرار گرفتن یکباره در موقعیت فروش.

به طور کلی، به نظر می رسد تا زمانی که قیمت حواله درهم بالای محدوده ۷ هزار و ۵۰۰ تومان قرار داشته باشد، تمایل به فروش در بازار ارز داخلی کمتر است. این سطح از قیمت حواله درهم، به معنای آن است که ارزش دلار در بازار داخلی حتی می تواند بالای ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان قرار بگیرد.

 به گفته برخی فعالان،‌ معامله گران انتظار دارند پس از نزدیک به ۱۴ درصد رشد طی یک ماه، اسکناس آمریکایی حداقل اصلاح کوچکی را انجام بدهد. با این حال،‌ بازار در ابتدای هفته با رشدهای آرام به صعود خود ادامه داده است.

۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 19253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha