بازنگری در سفارش‌های فروش سهام ‌عدالت امکان پذیر شد

امکان بازنگری سفارش فروش سهام عدالت برای سهامدارانی که پیش از این درخواست فروش سهام عدالت خود را ثبت کرده بودند، فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر گفت: برخی از سهامداران سهام عدالت که روش مستقیم را برای مدیریت دارایی خود انتخاب کرده‌اند در سامانه مربوطه اقدام به ثبت درخواست فروش کرده‌اند. با توجه به‌ افزایش جذابیت این گروه از شرکت‌ها احتمال انصراف این گروه از سهامداران با هدف بهره‌مندی بیشتر از منافع دارایی‌های خود تقویت شده است. بنابراین، به منظور حفظ منافع آنها مقرر شد طی اطلاعیه‌ای اشخاص متقاضی عرضه، امکان بازنگری در خصوص سفارش‌های فروش خود داشته باشند.

سیدمهدی پارچینی شرکت‌های واگذار شده به مشمولان سهام عدالت را مدنظر قرار داد و گفت: این شرکت‌ها، از جمله شرکت‌های بنیادی و پر پتانسیل هستند. به‌تازگی با توجه به‌ انتشار گزارش‌های مثبت توسط این گروه از شرکت‌ها، افزایش تقاضای خرید به صورت خرد و اغلب بلوکی در این دسته از نمادهای معاملاتی مشاهده شده است.

به گفته این مدیر ارشد سازمان بورس، بدیهی است عرضه سهام این گروه از سرمایه‌گذاران با توجه به شرایط بازار سرمایه و به‌صورت بلوکی به متقاضیان خرید واگذار خواهد شد. با توجه موضوعات مطرح شده و همچنین گزارش‌های مثبت منتشر شده از عملکرد شرکت‌ها به نظر نمی‌رسد سهام زیادی برای فروش وجود داشته باشد و در نتیجه،  مازاد عرضه‌ای نیز نخواهیم داشت.

۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 19251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha