پس لرزه انتشار فیلم‌های لو رفته از دوربین‌های زندان اوین/ رییس سازمان زندان‌ها عذرخواهی کرد + تکمیلی

رییس سازمان زندان‌ها در خصوص تصاویر منتشر شده از ‎زندان اوین عذرخواهی کرد.

‏به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمدمهدی حاج محمدی در توئیتر نوشت:"در خصوص تصاویر ‎زندان اوین؛ مسئولیت این رفتارهای غیرقابل قبول را پذیرفته و ضمن تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی؛ از خداوند متعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندان‌بانان شریف که البته زحمات‌شان تحت تأثیر این خطاها، نادیده گرفته نخواهد شد،‎ عذر خواهم."

لازم به ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین آقای محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در حاشیه مراسم معارفه معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه درباره ویدئوهای منتشر شده از دوربین‌های مداربسته امنیتی زندان اوین گفت: این موضوع در حال بررسی است و هنوز قضیه خیلی روشن نیست فکر می‌کنم تا فردا اطلاع رسانی شود.

در پی انتشار اخبار و تصاویر زندان اوین، روز سه‌شنبه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، دادستان کل کشور را مامور کرد بدون فوت وقت به موضوع این زندان رسیدگی کند.

متن دستور رئیس قوه قضاییه به دادستان کل کشور به شرح زیر است:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای منتظری

دادستان محترم کل کشور

سلام علیکم

با توجه به اخبار و تصاویر منتشر شده در برخی از رسانه‌ها درخصوص زندان اوین، به جنابعالی ماموریت داده می‌شود بدون فوت وقت، پیرامون موضوع مذکور و رفتار مامورین با زندانی و یا زندانی با زندانی با سرعت و دقت بررسی جامع به عمل آورده و نتیجه را به اینجانب گزارش نمایید.

غلامحسین محسنی اژه‌ای

در همین حال محمود صادقی نماینده سابق تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر نوشت:

افشای تصاویر بدرفتاری با زندانیان بار دیگر ضرورت تشکیل یک نهاد مستقل برای پایش و نظارت مستمر بر زندان‌ها را نشان داد.

‌جناب آقای اژه‌ای

این واقعه یک بار دیگر ضرورت وجود یک نهاد مستقل برای نظارت بر زندان‌ها را نشان داد. در مجلس دهم طرح تشکیل هیأت هماهنگی و نظارت بر زندان‌ها را ارائه کردم که مورد استقبال قوه قضاییه قرار گرفت. در اولین نامه خود به جنابعالی نیز این طرح را پیوست کردم.

محمد دلاوری، مجری تلویزیون به فیلم‌های منتشر شده از زندان اوین در برنامه تهران ۲۰ شبکه ۵ سیما واکنش نشان داد و گفت: با وجود بازدیدهای سرزده معلوم شد در مراکزی که مردم دسترسی ندارند چه اتفاقات دردناکی می‌افتد.

۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 19248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نننن RU ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      0 0
      واویلا به این رئیس زندان
    • باران IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      0 0
      کاش این سرباز و اون مامورها رو تنبیه کنند که با آبروی ایران اینجوری بازی میکنن درس عبرتی هم بشه که دیگه این کار تو هیچ زندانی تکرار نشه خجالت داره مثلا ما مسلمانیم آبرومون رو بردید
    • علی US ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      1 1
      به نظر من فیلم لو رفته کیف قاپی های این مجرمین قمه زدناشون توی خیابون رو به مردم لو بدین که مردم بدونن بیشتر اینا حقشونه
    • م IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      0 2
      سلام.اتفاقا باریکلا بهشون حقش بوده تازه تو زندان باهاشون این رفتارها میشه این همه دزدی و کثافت کاری و جرم و جنایت هنوز زیاده.اگه بخوان ملایم باهاشون رفتار کنند میخواد چی بشه...اتفاقا باید بدتر از این هم رفتار بشه.اونوری ها هم حرف مفت زیاد نزنند اگه آدم بودند مملکتشون رو ول نمیکردن برن.