رشد چشمگیر بازارهای مالی در مرداد/ کدام سرمایه‌گذاران بیشتر سود کردند؟

مرداد ماه امسال سه بازار دلار، سکه و بورس رشدی دو رقمی را تجربه کردند. پس از آن‌ها نیز طلا با اختلافی ناچیز قرار گرفته است. حتی کالاهای بادوام و مسکن نیز این ماه نسبت به ماه‌های گذشته رشدی چشمگیرتر داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در مردادماه امسال بازارهای بورس، طلا، سکه و دلار رشد کرده‌اند و بازدهی بازارها در مجموع مثبت بوده. اما هر کدام از بازارها چقدر رشد کردند؟

بورس

بازدهی ماهانه بورس نه تنها این ماه هم مثبت است بلکه پربازده‌ترین بازار ماه بوده است. شاخص کل در مرداد با رشد ۲۰۴ هزار واحدی معادل ۱۵٫۵ درصد رشد کرد.

طبق داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس در پایان مردادماه روی سطح یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی قرار داشت، با رشد در یک ماه اخیر توانسته خود را به سطح یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی برساند.

سکه

در حالی که حرکت طلا و سکه معمولا پابه‌پای هم است، اما این ماه سکه بیشتر از طلا رشد کرده است. براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، سکه طرح جدید در مرداد ۱۴٫۲ درصد رشد کرده است.

قیمت سکه امامی تا یک ماه پیش ۱۰ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان بود اما در مرداد  یک میلیون و ۵۱۴ هزار تومان رشد کرد و به نرخ ۱۲ میلیون و ۱۱۲ هزار تومان رسید.

منبع: صرافی‌ملی، سازمان بورس اوراق بهادار، شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، مرکز آمار ایران

دلار

قیمت دلار در بازار آزاد طی یک ماه ۲۸۳۱ تومان معادل ۱۱٫۴ درصد رشد کرده است و از کانال ۲۴ هزار تومانی وارد کانال۲۷ هزار تومانی شده است.

دلار صرافی ملی در پایان تیرماه ۲۴ هزار و ۶۲۸  تومان بود و در پایان مرداد، به نرخ ۲۷ هزار و ۴۵۹ تومان رسیده است.

طلا

قیمت طلای ۱۸ عیار در این ماه ۱۰۱هزار و۱۰۰ تومان افزایش یافت.

قیمت طلا در ابتدای مرداد یک میلیون و ۵۳ هزار تومان بود اما الان با رشد ۹٫۵ درصدی به نرخ یک میلیون و ۱۵۴هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

کالاهای بادوام

براساس گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در مرداد، بازار کالاهای بادوام که مهم‌ترین آن خودرو است رشد ۴٫۳ درصدی داشته است.

مسکن

آنطور که در گزارش مرکز آمار ایران آمده بازار مسکن یک ماهه ۲٫۲ درصد رشد کرده است.

۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 19247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha