پایان تنهایی مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های ژاپنی با آمدن نوه رباتیک!

یک شرکت ژاپنی، نوعی ربات طراحی کرده است که می‌تواند جای خالی نوه را برای سالمندان تنها پر کند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از گیزمودو، می‌دانیم که جهان با بسیاری از اخبار ناامیدکننده رو به رو شده است. شرکت ژاپنی "تاکارا تامی"(Takara Tomy) تصمیم گرفته تا برای آرامش دادن به سالمندان ژاپن، یک نوه رباتیک به آنها بدهد.

استفاده از ربات‌ها برای مشغول کردن افراد مسن، ایده چندان جدیدی نیست اما تا به امروز این ایده را بیشتر با نمونه‌های رباتیک حیواناتی مانند سگ، گربه و حتی پرندگان آوازخوان دیده‌ایم. با توجه به محدودیت‌های کنونی فناوری، ابداع یک حیوان خانگی مصنوعی، بسیار ساده‌تر از ابداع یک انسان باورپذیر است اما تاکارا تامی با ابداع ربات "آمی چان"(Ami-chan)، یک رویکرد کارتونی را در پیش گرفته است. این ربات که شبیه به شخصیتی از فیلم‌ ساخته شده در "استودیو جیبلی"(Studio Ghibli) است، چشم‌هایی دارد که به طور اغراق‌آمیزی بزرگ هستند و لبخند نامحسوسی به لب دارد؛ بنابراین بیش از این که ترسناک باشد، جذاب است.

اگرچه آمی چان می‌تواند پلک بزند یا چشم‌هایش را به طور کامل ببندد تا خوابیدن را شبیه‌سازی کند اما این به میزان حرکات و ویژگی‌های متحرک آن مربوط می‌شود. آمی چان بیشتر مانند عروسک می‌نشیند اما به واسطه استفاده قوی از ارتباطات کلامی، تعاملات فیزیکی را تشویق می‌کند. دایره واژگان این ربات، حدود ۱۶۰۰ کلمه ژاپنی است و می‌تواند اطلاعات بیشتری از جمله نام پدربزرگ و مادربزرگی را که با آنها در تعامل است، بیاموزد. آمی چان یک دوربین هم دارد تا بتواند فناوری تشخیص چهره را برای تشخیص بصری افرادی که با آنها صحبت می‌کند، به کار ببرد و سپس آنها را با نام مناسب خود خطاب کند تا باورپذیری بیشتری ایجاد شود.

پایان تنهایی مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های ژاپنی با آمدن نوه رباتیک!

آمی چان علاوه بر مشارکت در مکالمه با استفاده از تشخیص گفتار، ۴۰ شعر و آهنگ متفاوت مخصوص مهد کودک را می‌خواند که برخی از آنها تنها با توجه به زمانی از سال که در آن قرار دارد، پخش می‌شوند و همچنین بازی‌هایی نیز دارد که به صورت هوشمندانه‌ای برای آموزش مغز طراحی شده‌اند. همچنین، این نوه رباتیک می‌تواند به خواب برود و یک چرت را شبیه‌سازی کند که حتی صحبت کردن در خواب را نیز شامل می‌شود.

آمی چان با داشتن قیمت حدود ۲۵۰ دلار، ارزان نیست اما در مقایسه با داشتن یک سگ یا بچه گربه، در بلندمدت ارزان‌تر خواهد بود زیرا تنها نیاز واقعی آن، یک مجموعه جدید از باتری در اندازه C است.

۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
کد خبر: 19233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha