تقریبا همه شاخص های مدیریت مطلوب در وزارت رفاه در شخصیت و برنامه های دکتر عبدالملکی دیده می شود/هفت میلیون کارگر در کشور تحت حمایت قانون کار و تامین اجتماعی نیستند دولت چاره اندیشی کند

عباسی گفت: مساله مهمی که سالهاست کارگران آن را دنبال می کنند بحث  متناسب سازی افزایش دستمزدها متناسب با افزایش نرخ تورم و برخورداری از معیشتی قابل قبول است. ضمن اینکه یکی دیگر از مسائل مورد نظر کارگران موضوع امنیت شغلی است.

گروه اقتصاد کلان پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، این روزها مردم چشم انتظار تایید وزرای با کفایت و توانمندی هستند که در صورت تایید شدن می توانند بخشی از دغدغه های اقتصادی و معیشتی جامعه را حل و فصل کند. دراین بین جامعه کارگری وکارفرمایی نیز از جمله جمعیت های بزرگ کشور به شمار می رود که مطالبه تایید آقای دکتر عبدالملکی را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند. غلامرضا عباسی قایم مقام کانون عالی انجمن های صنفی کارگری ایران در گفت وگو با رادار این موضوع را تایید کرده است

غلامرضا عباسی قائم مقام کانون عالی انجمن های صنفی کارگری ایران در گفت و گو با رادار اقتصاد گفت: مساله مهمی که سالهاست کارگران آن را دنبال می کنند بحث  متناسب سازی افزایش دستمزدها متناسب با افزایش نرخ تورم و برخورداری از معیشتی قابل قبول است. ضمن اینکه یکی دیگر از مسائل مورد نظر کارگران که همانند بحث معیشتی برای آنها حائز اهمیت است موضوع امنیت شغلی است. به دلیل عدم توجه دولت گذشته به متناسب سازی دستمزدها در چند سال اخیر کارگران همیشه از بابت دستمزد و بهینه نبودن معیشت خود گلایه مند بودند.به هر حال داشتن معیشت خوب و امنیت شغلی موضوعات مهمی است چرا که قراردادهای موقت زمینه های استرس و نگرانی کارگران و خانواده های آنها را فراهم می آورد وهمین عدم امنیت اشتغال قطعا در فرآیند رشد تولید و تولید با کیفیت تاثیرات سوی به جا می گذارد.

وی در این باره خاطر نشان کرد: در بحث بازنشستگان مهمترین مساله این قشر نیز موضوع تامین معیشتی است که در کنار کارگران همواره این دو دسته نگرانی واحدی داشته اند. متاسفانه افزایش تورم و مشکلات اقتصادی و عدم حمایت دولت از بنگاه های اقتصادی در سال های گذشته موجب تعطیلی و کاهش ظرفیت کاری بسیاری از بنگاه های اقتصادی شد. موضوعی که به افزایش بیکاری در جامعه کارگری دامن زد.

عباسی با اشاره به اهمیت برخورداری از بیمه کارگری نیز گفت: بحث داشتن بیمه درمانی و بیمه بازنشستگی نیز برای کارگران موضوع مهمی است، چرا که متاسفانه در حال حاضر حدود هفت میلیون کارگر در سطح کشور داریم که تحت حمایت قانون کار و تامین اجتماعی نیستند. این گروه که امیدی به بازنشستگی ندارند و ضمن اینکه قادر به تامین هزینه های درمانی به صورت آزاد نیستند انتظار دارند دولت آقای رئیسی در این موضوع توجه لازم را مبذول دارد.

 قائم مقام کانون عالی انجمن های صنفی کارگری ایران  در خصوص بحث حمایت های تعاونی گفت: حمایت های تعاونی از کارگران نیز یک مطالبه مهم کارگری است که متاسفانه در این سالها جای آن به شدت خالی بوده است. این موضوع هم از جمله انتظارات جامعه کارگری از دولت و وزیر کار است، چرا که بخش مهمی از شکایات حوزه کار و کارگری که به دیوان عدالت اداری می شود ناشی از چند موضوع اشاره شده است که نشان دهنده عدم رضایت کارآفرینان از روند موجود است.

عباسی در ادامه خاطر نشان شد: نارضایتی ها صرفا از سوی کارگران بیان نمی شود، بلکه تولید کنندگان و کارافرینان هم به شدت نسبت به عملکرد دولت قبلی معترض هستند، سیاست های غلطی که منجر به افزایش  تعطیلی کارخانجات شد، هر چند مسائل مربوط به تحریم ها و کرونا نیز بر مشکلات افزود. امروز کارگران فصلی با مشکلات معیشتی بزرگی دست و پنجه نرم می کنند که باید بیش از پیش مورد حمایت دولت قرار بگیرند تا شاهد کاهش نارضایتی ها و افزایش رضایتمندی و بهبود سطح زندگی کارگران باشیم.

 وی درخصوص نظر ودیدگاه جامعه کارگری و کارفرمایی نسبت به وزیرپیشنهادی تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: مردم بخصوص جامعه کارگران که بخش بزرگی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند که آقای دکتر عبدالملکی را با رای بالا به وزارتخانه بفرستند تا با حضور وی در وزارتخانه بخش بزرگی از  دغدغه های کارگری مرتفع شود. جامعه کارگری و کارفرمایی با تحقیقاتی که به عمل آورده به دور از مسائل ومشکلات صنفی، آقای دکتر عبدالملکی را یک استاد موفق اقتصادی، مدیری پاکدست، پرکار و پر تلاش می داند، ضمن اینکه سوابق آقای دکتر عبدالملکی در معاونت کمیته امداد و اشتغالزایی قابل قبولی که داشته اند موید این موضوع است.

وی دراین باره گفت: به عبارت دیگر؛ آقای دکتر عبدالملکی در معاونت کمیته امداد در موضوع اشتغالزایی به مراتب بهتر از دولت عمل کرده و چند گام جلوتر بوده است. یعنی کارآمد بودن وی برای جامعه کارگری ثابت شده است. جامعه کارگری به دلیل سوابق درخشان مدیریتی واینکه مدیری ضد فساد و بسیار پرکار است و ضمن اینکه مورد وثوق مقام معظم رهبری قرار دارند و در هیات امنای کمیته امداد نیز قرار گرفته اند وی را فردی  توانمند و کارآمد می داند.

عباسی درباره شاخص های مدیریتی آقای دکتر عبدالملکی گفت: تقریبا همه شاخص هایی که برای مدیریت مطلوب در وزارت تعارن کار ورفاه اجتماعی مورد نیاز است در ذات و برنامه های اقای عبدالملکی  وجود دارد، به همین دلیل خوشبختانه همه جامعه  کارگری و کارفرمایی در همه جناح های سیاسی حامی آقای دکتر عبدالملکی هستند به دور از هر گونه سیاسی بازی و از نمایندگان خود نیز چنین مطالبه ای دارند که وزرا را براساس کارنامه درخشان آنها تایید کنند و هر گونه سیاسی بازی را به دلیل تامین منافع عمومی کنار بگذارند به امید روزی که رفاه درکشور گسترده شود و جامعه کارگری تولیدات درخور تاملی برای داخل و برای صادرات داشته باشد.

۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 19215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha