بازار خودرو در شرایط انتقال دولت "یله و رها" شده

سعید مدنی بیان کرد: در شرایط فعلی تقاضایی برای پراید ۱۶۰ میلیون تومانی در بازار وجود ندارد و حتی اگر قیمت خودرو را آزاد هم بکنند، قطعا پراید با این قیمت در بازار معامله نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نود اقتصادی سعید مدنی مدیرعامل اسبق سایپا در واکنش به اخبار پیرامون گران شدن خودرو در روزهای اخیر گفت: دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازار گرانی قیمت ارز طی هفته‌های اخیر است و به همان نسبت افزایش نزدیک به سه هزار تومانی قیمت ارز قیمت خودرویی مانند پراید را هم به نزدیک ۱۵۰ میلیون تومان رسانده است.

وی با بیان این که "متاسفانه خودرو هم مانند مسکن و سایر کالاها در کشور ما به قیمت دلار چسبندگی دارد" گفت: به غیر از موضوع دلار، مسئله کاهش تولید هم روی قیمت خودرو تاثیر گذاشته است. امسال طبق وعده دولت دوازدهم قرار است تا پایان سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شود که چشم انداز روشنی برای این موضوع دیده نمی‌شود. این در حالی است که سال گذشته یک میلیون دستگاه تولید شده بود. هر سال که خودرو زیر ظرفیت تولید شود، تقاضاهای انباشته به سال‌های بعد منتقل می‌شود و به بازار فشار می‌آورد.

مدنی با انتقاد از عدم تصمیم گیری مناسب در بازار خودرو گفت: بازار خودرو مانند بازار ارز و نهاده‌های تولید در شرایط انتقال دولت حالت یله و رها پیدا کرده و تصمیم مناسبی برای آن گرفته نمی‌شود. در شرایط فعلی تقاضایی برای پراید ۱۶۰ میلیون تومانی در بازار وجود ندارد و حتی اگر قیمت خودرو را آزاد هم بکنند، قطعا پراید با این قیمت در بازار معامله نمی‌شود.

۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 19172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha