رشد ۱۵ هزار و ۵۵۸  واحدی شاخص کل بورس / صندوق های پالایش و دارایکم به روز های اوج رسیدند/ روی خوش بازار سهام بعد از تعطیلات یک هفته‌ای + نقشه بازار

امروز یکشنبه ( ۳۱ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۷ هزار و ۷۰۷ واحد رشد داشت. بازار سرمایه بعد از گذشت حدود یک هفته تعطیلی با رویی خوش به استقبال سهامداران آمد به طوری که از لحظه آغاز شاهد یکپارچه سبز پوش شدن عمده نمادهای معاملاتی به ویژه بزرگان و شاخص سازان بودیم اما در ادامه عقب نشینی خریداران در کلیت بازار اتفاق افتاد.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۳۱ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۷ هزار و ۷۰۷ واحد رشد داشت. بازار سرمایه بعد از گذشت حدود یک هفته تعطیلی با رویی خوش به استقبال سهامداران آمد به طوری که از لحظه آغاز شاهد یکپارچه سبز پوش شدن عمده نمادهای معاملاتی به ویژه بزرگان و شاخص سازان بودیم اما در ادامه عقب نشینی خریداران در کلیت بازار اتفاق افتاد.

صندوق های پالایش و دارایکم بالاخره پس از مدتها مجددا به اوج بازگشتند و با صف خرید به کار خود پایان دادند.گروه پالایشی با افزایش تقاضا همراه بود به طوری که لیدر تازه این گروه نماد شتران با بیش از ۳۱۶ میلیون معامله و صف خرید روز خود را به اتمام رساند.

خودرو وقطعاتی ها امروز یکپارچه مثبت دنبال شدند سهم های بزرگ این گروه همچون خودرو و سایپا با حجم معاملات بیش از ۱ میلیاردی در آستانه قیمتی خود بسته شدند.

بانکی ها هم از صنایع پیشتاز بازار بودند که عمده نمادهایش افزایش قیمت را تجربه کرد در این گروه نماد وبصادر با معاملات بیش از ۳۰۰ میلیونی با صف خرید به کار خود خاتمه داد. در فلزات اساسی ها روند معاملات متعادل بود. افت قیمت جهانی در این گروه از دلایل معاملات رنج و متعادل این گروه بود.

شاخص هموزن نیز سبزپوش روز خود را به اتمام رساند. در معاملات امروز شیمیایی ها پرتقاضا ظاهر شدند.گروه انفورماتیک به طرح نظام مالیاتی هوشمند واکنش مثبت نشان دادند.گروه سیمانی،دارویی و غذایی هم با نوسانات مثبت همراه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی نماد رمپنا در قیمت ۱۹۳۴ تومان و حوالی ۱.۵ منفی اشاره کرد.

رشد ۱۵ هزار و ۵۵۸  واحدی شاخص کل بورس 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۵ هزار و ۵۵۸  واحد افزایش، به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۷ هزار و ۷۰۷ واحد رشد کرد و به رقم ۴۳۶ هزار و ۲۵ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از یک میلیون معامله به ارزش ۱۰۱ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد نوری، شتران، شپدیس، خودرو، اخابر، شپنا بیشترین اثر مثبت و سهام شستا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سپید، شستا، برکت، فملی، فولاد، شتران از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۱۸ واحد صعود، رقم ۲۱ هزار و ۸۷۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۵۳۰ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۰۸ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام مارون، آریا، زاگرس، صبا، وسپهر، شگویا بیشترین تاثیر مثبت و نماد بپاس بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد وهامون، دی، مدیریت، لطیف، گدنا، شاروم، کتوکا است.

انتهای پیام. /

۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 19171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha