آیا دوز سوم واکسن کرونا چاره ساز است؟

مقامات بهداشتی در دولت جو بایدن توصیه خواهند کرد که اکثر مردم ۸ ماه پس از اولین واکسیناسیون خود از یک دوز تقویت کننده واکسن استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، انتظار می‌رود مقامات بهداشتی آمریکا دوز اضافی واکسن کرونا را برای همه آمریکایی‌ها توصیه کنند و این در حالی است که سویه دلتا ویروس به سرعت در سراسر آمریکا در حال گسترش است.

به گزارش الجزیره، یک منبع مطلع با این تصمیم گفت که مقامات بهداشتی در دولت جو بایدن توصیه خواهند کرد که اکثر مردم ۸ ماه پس از اولین واکسیناسیون خود از یک دوز تقویت کننده واکسن استفاده کنند.

در روزهای گذشته مراکز کنترل و پیگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کردند که با توجه به گسترش سویه دلتا در این کشور، تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در حال افزایش است. همچنین در این گزارش آمده که به نظر می‌رسد که تاثیر واکسن‌های کرونا پس از چند ماه از بین می‌رود.

این حرکت به این معناست که بزرگترین واکسیناسیون دسته جمعی در تاریخ آمریکا، فقط تا حدی موفق بوده است و واکسیناسیون باید گسترش یابد و ادامه یابد.

آمریکا موج چهارم این بیماری همه گیر را تجربه می‌کند و سویه دلتا به طرز گسترده‌ای در افراد واکسینه نشده در آمریکا، به ویژه در ایالت‌های جنوبی فلوریدا، آلاباما، می‌سی سی پی، لوئیزیانا و تگزاس گسترش می‌یابد و این موضوع باعث افزایش تعداد زیادی از مبتلایان شده است.

بر اساس گزارش‌ها، حتی تعدادی از افرادی که به طور کامل واکسینه شده بودند هم به این ویروس مبتلا شده اند.

بر اساس آمارها، تاکنون حدود ۶۲ درصد جمعیت آمریکا واکسینه شده اند که این میزان بسیار پایین‌تر از سطح مورد انتظار بخش بهداشتی آمریکا است.

همچنین بر اساس داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، بستری شدن بیماران مبتلا به کووید -۱۹ طی ۳ هفته گذشته ۲ برابر شده است و بیش از ۸۳ هزار نفر در این هفته بستری شده اند.

منطبق بر گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، این کشور در حال حاضر روزانه بیش از ۱۱ هزار نفر را با علائم کووید-۱۹ در بیمارستان بستری می‌کند.

یکی از ایالت‌هایی که با وضعیت وخیمی مواجه است، ایالت آلاباما است.

انجمن بیمارستان‌های آلاباما روز سه شنبه به سی ان ان گفت که هیچ تخت بخش‌های مراقبت‌های ویژه‌ای در کل ایالت آلاباما باقی نمانده است.

۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
کد خبر: 19046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha