هشدار | سیلاب ناگهانی و تندباد در ۸ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و رعدوبرق در ۱۳ استان تا یکشنبه هفته آینده نسبت به سیلاب ناگهانی و خسارت ناشی از تندباد موقتی در ۸ استان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های هم‌دیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های مازندران، گلستان،‌ شمال تهران، البرز، سمنان، هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، شرق بوشهر، جزایر خلیج‌فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان در ساعات بعدازظهر رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

فردا در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال و شرق هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، شرق بوشهر و جزایر خلیج‌فارس رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود. جمعه در ارتفاعات مازندران، شمال آذربایجان غربی، شنبه هفته آینده در شمال آذربایجان‌ غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، گلستان، شمال هرمزگان، غرب فارس و کهگیلویه و بویراحمد رگبار انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه هفته آینده در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، گلستان و سمنان، ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان بارش خفیف در ساعات بعدازظهر پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: ناپایداری های محلی و همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ
منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۲۷ : مازندران، گلستان، ارتفاعات استان تهران، کرمان، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، بوشهر.

پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۲۸ : کرمان، هرمزگان، بوشهر، جنوب استانهای سیستان و بلوچستان و فارس.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی موقت و محدود.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم جابجایی عشایر کوچ رو بویژه در ساعات بعدازظهر، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی.

توصیف سامانه: رگبار و رعدوبرق، وزش تند باد لحظه ای و افزایش ارتفاع موج

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر در سواحل و ۱.۵ تا ۲ متر در فراساحل

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۲۷ : شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، غرب دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان.

پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۲۸ : نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس ها و تورهای صیادی.

توصیه: احتیاط در شنا در سواحل و ممنوعیت در شنا در فراساحل، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و نیمه سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل.

۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 19044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha