تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی را مثبت و مناسب ارزیابی می کنم/خاندوزی  فعال،پر کار و صاحب نظر است/هنری از گزینه های با تجربه ندیدیم!

حجت الاسلام مصباحی مقدم گفت:جوان بودن کاندیداهای وزارتخانه ها از جمله آقای خاندوزی نکته مثبتی است به این دلیل که افرادی که از آنها سنی گذشته و تجربه دارند اگر هنری می داشتند درحوزه های قبلی مدیریتی خود نشان می دادند. ضمن اینکه جوان بودن امتیاز ویژه ای است چرا که به آنها اجازه فعالیت بیشتری می دهد به علاوه اینکه از نظر علمی و اطلاعات نسبت به حتی اساتید خود به روز تر هستند.

گروه اقتصاد کلان پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تا چند روز آینده تیم اقتصادی واعضای کابینه دولت سیزدهم با رایزنی ها و مشورت و تایید مجلس شورای اسلامی مشخص می شود. واکنش های مختلفی در روزهای گذشته نسبت به اعضای پیشنهادی کابینه به خصوص نسبت به تیم اقتصادی دیده شده که برخی آن را موضع گیری های سیاسی و برخی کارشناسی شده می دانند. نام احسان خاندوزی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه، نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان وزیر اقتصاد دیده می شود. واکنش هایی که به اسم احسان خاندوزی شده بیشتر نسبت به انتخاب یک چهره جوان و بدون سابقه اجرایی در بدنه دولت است. غلامرضا مصباحی مقدم عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق در این گفت و گو به چند نکته درباره هجمه ها به آقای خاندوزی اشاره دارد و نظر خود را درباره انتخاب وزیر آتی اقتصاد بیان کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص تیم اقتصادی پیشنهادی دولت آقای رئیسی و شخص وزیر پیشنهادی انتخاب گفت: علی رغم واکنش ها و مسائل مختلفی که از سوی برخی از سیاسیون و کارشناسان درباره تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تا کنون مطرح شده، بنده از جهاتی تیم اقتصادی معرفی شده از سوی آیت الله رئیسی را تیم مثبت و مناسبی ارزیابی می کنم، گرچه در بعضی موارد ممکن است برخی را در جایگاه بسیار بالایی ندانم اما در خصوص آقای احسان خاندوزی با توجه به شناخت دقیق و کاملی که از وی دارم گزینه وزارت اقتصاد را برای مدیریت این وزارتخانه مهم به دلایلی مثبت و مطلوب ارزیابی و تایید می کنم.
وی درباره احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی وزراتخانه اقتصاد گفت: آقای خاندوزی دارای تحصیلات بسیار خوبی در رشته اقتصاد است و مسلط به خم و چم این رشته، ضمن اینکه یکی از دانشجویان شاخص و نخبه در دوران دانشجویی بوده که اهمیت بار علمی وی را دو برابر می کند. آقای خاندوزی بعد از اینکه عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی شدند جزء اساتید فعالی بوده و هستند که تالیفات، مقالات و آثار علمی اقتصادی به روز و قابل توجهی دارند که یکی از ویژگی های یک استاد نمونه به شمار می رود که این استاد به رغم جوان بودن شرایط ویژه ای دارد که امتیاز خوبی برای کارآمدی علمی و عملی وی به شمار می رود.

غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به برخی هجمه ها و . واکنش های منفی به انتخاب آقای خاندوزی با طرح عدم سابقه اجرایی داشتن این وزیر پیشنهادی گفت: شاید از نظر تجربه کاری این حرف درست باشد که آقای خاندوزی تجربه کاری در بدنه دولت ندارد اما نمی توان از سوابق کاری وی در مراکز مهم دیگری مثل مجلس شورای اسلامی گذشت. فعالیت های آقای خاندوزی در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در خود مجلس، مشاوره هاییی که به نمایندگان مجلس در ادوار مختلف داده نشان از برتری علمی وی و آگاهی به مسائل و چالش های اقتصادی دولت است.

وی دراین باره خاطر نشان کرد: آقای خاندوزی از جمله افرادی است که در تدوین برنامه ششم سهیم بوده و نقش قابل توجهی داشته است. وی در تصویب قوانین بودجه سالانه شخصیت فعال، پر کار، صاحب نظر و فردی است که به دعوت نمایندگان مختلف در کمیسیون ها حاضر شده و دیدگاه های اقتصادی خود را مطرح کرده و نمایندگان از این دیدگاه ها ایده گرفته و آن را مورد استفاده قرار داده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق و کارشناس اقتصاد درادامه توضیح داد:علاوه بر این حوزه وزارت اقتصاد، حوزه ستادی است نه یک حوزه اجرایی. بنابراین مدیرانی که برای زیر مجموعه های وزارت اقتصاد از سوی شخص وزیر اقتصاد معرفی و روی کار می آیند باید  جنبه اجرایی داشته باشند. یعنی بر فرض تایید آقای خاندوزی به عنوان وزیر اقتصاد، وی باید افراد قوی را برای حوزه امور بانکی، بیمه، سازمان بورس، سازمان امور مالیاتی و معاونت سرمایه گذاری خارجی و گمرک معرفی کند.مدیرانی که در این سمت ها قرار میگیرند باید دارای تجربه های خوبی باشند از این نظر ایرادی که به تجربه ی مدیریتی در بدنه دولت برای گزینه وزیر اقتصاد می گیرند درست و قابل تایید نیست. ضمن اینکه خوشبختانه آقای خاندوزی  نگاه خوبی هم نسبت به فعالین این حوزه ها دارد. از این جهت هم از شایستگی لازم برای وزارت برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم با انتقاد از موضع گیری های سیاسی نه علمی و اقتصادی گفت: برخی از انتقاداتی که در روزهای گذشته نسبت به معرفی آقای خاندوزی به آقای رئیسی شده بیش از اینکه واقعی باشد ناشی از موضع گیری ها سیاسی است.چرا که اگر گزینه های با تجربه مورد نظر آنها هنری می داشتند هنر خود را باید در سال های گذشته که پست های کلیدی مهمی داشتند نشان می دادند، ما چنین هنرمندی از آنها ندیدیم.

وی در خصوص انتقادی که بر جوان بودن وزیر پیشنهادی اقتصاد گرفته می شود گفت: جوان بودن کاندیداهای وزارتخانه ها از جمله آقای خاندوزی نکته مثبتی است به این دلیل که افرادی که از آنها سنی گذشته و تجربه دارند اگر هنری می داشتند در هنرهای قبلی مدیریتی خود نشان می دادند. ضمن اینکه جوان بودن امتیاز ویژه ای است چرا که به آنها اجازه فعالیت بیشتری می دهد به علاوه اینکه از نظر علمی و اطلاعات نسبت به حتی اساتید خود به روز تر هستند از این جهت نه جای ایراد، بلکه نکته مثبتی است نه اینکه جای ایرادی باشد. جوانی امتیازی است که در سایر تخصص ها حتی مثل پزشکی دیده می شود. امروز پزشکان جوان به لحاظ انرژی و توانایی علامی از پزشکان با تجربه به روز تر هستند بنابراین تاثیر گذارتر هستند .

وی در انتهای بحث خاطر نشان شد: بنده معتقدم جوان بودن نه تنها ایرادی برای انتخاب وزیر نیست بلکه نکته مثبتی در رویکرد انتخاب های رئیس جمهوراست و پاسخ به مطالبه جوانگرایی رهبر انقلاب. ضمن اینکه  فراموش نکنید نسل اول انقلاب بسیار جوان بودند و به خوبی هم از پس مسوولیت هایشان بر می آمدند.

۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 19038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha