اسراری از «گورستان جن‌ها»؛ این قبرستان کجاست؟+تصاویر

در یکی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان، یک قبرستان ترسناک وجود دارد که به قبرستان جن‌ها معروف است؛ آن هم به دلیل وجود سنگ قبرهای عجیب و غریبی که هیچ شباهتی به سنگ قبر انسان‌ها ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در یکی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان، یک قبرستان ترسناک وجود دارد که به قبرستان جن ها معروف است؛ آنهم به دلیل وجود سنگ قبرهای عجیب و غریبی که هیچ شباهتی به سنگ قبر انسانها ندارد. از سایز این قبرها گرفته تا شکل و شمایل آنها. اگر شما تمایل دارید که واقعا به چنین مکان ترسناکی بروید، باید به روستای تیس، یکی از روستاهای شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان سفر کنید.

البته خود این روستا هم یک روستای باستانی و تاریخی به شمار می‌رود و همین موضوع باعث شده تا اسناد و مدارک باستانی بسیاری از دل این روستا به بیرون کشیده شود؛ یکی از این مدارک باستانی، قبرستان جن می‌باشد.

به گفته بومیان این منطقه، این قبرستان ترسناک آنقدر عجیب و غریب و وحشتناک است که خود آن‌ها حتی از کنار این قبرستان هم رد نمی‌شوند.

اسراری از «گورستان جن‌ها»؛ این قبرستان کجاست؟

شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که چرا این قبرستان اصلا به قبرستان جن شهرت دارد؟ دلیل اصلی آن سنگ قبرهای این گورستان است. سنگ قبرهایی که در این گورستان کاشته شده به گونه‌ای است که هیچ شباهتی به سنگ قبرهای یک انسان ندارد.

با اینکه با گذشته سالیان سال، بسیاری از این سنگ‌ها نابود شدند، ولی باز هم اثراتی از این سنگ قبرها به چشم می خورد و آنقدری هست که بتوانیم حدس بزنیم اینجا قبلا یک گورستان بوده!

عجیب ترین سنگ قبر گورستان ترسناک جن
 

قسمت عجیب این قبرستان برمی گردد به یکی از قبرها که طول و عرض زیادی دارد و با دیدن آن، سوالات فراوانی به ذهن انسان خطور می‌کند!

اسراری از «گورستان جن‌ها»؛ این قبرستان کجاست؟

این سنگ قبر ۲ متر و ۲۵ سانتیمتر طول و ۱۱۰ سانتیمتر عرض دارد. قطعا پس از متوجه شدن این موضوع، سوالات زیادی باید ذهن یک انسان کنجکاو را درگیر کند. سوالاتی مثل:

چه کسی این سنگ قبر را کنده است؟
برای چه کسی حفاری شده؟
آن‌ها با چه ابزاری توانستند چنین قبری را بکنند؟
چرا بر روی یک لایه سنگی این قبر را حفاری کردند؟
چرا آنقدر بزرگ کنده کاری شده؟

مردمان محلی نتوانستند هیچ جوابی برای هیچکدام از این سوالات مطرح شده ارائه دهند و تنها جواب آن‌ها متصل شدن به جن و ارواح بود و برای همین این قبرستان را به عنوان قبرستان جن در ایران معرفی کردند.
 

چرا قبرستان جن؟ چرا قبرستان غول‌ها نه؟

اسراری از «گورستان جن‌ها»؛ این قبرستان کجاست؟

سوال بعدی که در جواب این مردمان به ذهن ما خطور میکند این است که چرا آن‌ها گفتند قبرستان جن؟ چرا اصلا نگفتند این قبرستان برای بیگانه‌ها است و یا غول‌ها آن‌ها را ساخته اند؟

باید بدانید که گفته شده جن‌ها می‌توانند اجسامی با وزن ۵۰۰ تن را به راحتی آب خوردن جا به جا کنند و برای همین بوده که آن‌ها اینگونه جواب سوالات را دادند!

مردمان محلی بر این باور هستند که جن و ارواح، مرده‌های خود را در این منطقه دفن کردند و هر شب به داخل این قبرها رفته و برای جن‌های فوت شده دعا میکنند؛ حتی بعضی‌ها گزارش کردند که شب‌ها صداهای عجیب و غریبی هم از داخل این قبرستان به گوش میخورد. صدایی مانند صدای گریه و زاری!

منبع: تن تاپ

۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 19024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 3
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      1 0
      متاسفانه اونقدر در مورد اجنه دروغ گفته شده و ادعاهای دروغین شده که حتی اگه جایی هم اتفاق واقعی بیفته کسی باور نمیکنه, ولی من اعتقاد دارم این موضوع نباید باعث بشه ما واقعیت رو نادیده بگیریم و همه رو فاکتور بگیریم و بگیم کلا همه و همه خرافات و دروغه , چون مطمئنم لابه لای این دروغها واقعیت هایی هم هستن که گم شدن. جن ها وجود دارن , چه ما باور کنیم چه نکنیم جن هست , اما اینکه 2 نفر دوربین میگیرن دستشون میرن توی بیابون و خیابون فیلم های الکی میسازن دلیل نمیشه بگیم ببینید از این فیلمها مشخصه همش دروغه یا همش ساختگیه بله اون فیلم دروغ هست ولی کل وجود جن دروغ نیست, یا یک عده که برای جلب توجه داستان های دروغین میسازن و دلایل دیگه رو نباید با واقعیت اشتباه گرفت , من قاطعانه به وجود جن و حتی جادو باور دارم و میگم اینها واقعا هستن ولی از دسترس مردم خارج شدن خوشبختانه , و خرافات جای اونارو پر کرده , کتابهایی هستن که به طور واقعی جادو رو آموزش میدن یا ارتباط با اجنه رو یاد میدن ولی اینا دست هر کسی نیستن و هر کی گفت بلدم به احتمال 95% دروغ میگه و فقط 5% واقعا بلدن. و پیدا کردن اون 5% مونده به شانس.