نزول اقتصاد برزیل شتاب گرفت/کسری بودجه ۱۸۰ میلیارد دلاری برزیل در پی کرونا

ویروس کرونا موجب شده کسری بودجه دولت برزیل به یکصد و هشتاد میلیارد دلار برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، سیر منفی حرکت اقتصاد برزیل شتاب گرفت.

رئیس جمهور برزیل در مقابله با بیماری کووید-۱۹ عملکرد بسیار بدی داشته است. او لجوجانه این بیماری را انکار کرد تا حدی که ویروس به شدت در برزیل گسترش یافت. تاکنون بیش از چهار میلیون و پانصد هزار نفر در برزیل به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند و بیش از یکصد و سی و پنج هزار نفر نیز به همین علت جانشان را از دست داده اند.

این ویروس برای اقتصاد برزیل نیز به شدت زیانبار بوده است. کسری بودجه دولت برزیل به یکصد و هشتاد میلیارد دلار رسیده است. این رقم معادل سیزده و هفت دهم درصد از تولید ناخالص این کشور آمریکای جنوبی است.

میزان بیکاری نیز به علت شیوع بیماری کووید-۱۹ به شدت افزایش یافته است. بیکاری در برزیل به بالاترین حد در دو سال گذشته یعنی دوازده و نه دهم درصد رسیده است. شمار افراد بیکار نیز در سه ماهه دوم امسال در برزیل، به هشت میلیون و نهصد هزار نفر افزایش یافته است. پیش بینی می‌شود میزان بیکاری در برزیل از این حد هم فراتر رود.

تولید ناخالص داخلی برزیل نیز در سه ماهه دوم امسال نه ممیز هفت دهم درصد کاهش یافته است که بالاترین رقم در بیش از چهل سال اخیر است. این وضعیت بسیار بدتر از تصویری است که بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کردند. تحلیلگران می‌گویند تولید ناخالص داخلی برزیل در کل سال دو هزار و بیست، کاهش پنج درصدی را تجربه خواهد کرد. 
 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 1902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha