دستور فوری طالبان درباره برگزاری مراسم عاشورا_+سند

معاون کمیسیون فرهنگی طالبان گفت: امنیت برگزاری مراسم عاشورا را تأمین می‌کنیم و به نیروهای حخود دستور داده ایم مانع عزاداری مذهبی شیعیان در دهه محرم در هرات نشوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس، «مولوی احمد الله وثیق»  معاون کمیسیون فرهنگی طالبان  گفت: این گروه به تمام اعضای خود دستور داده در مانع عزاداری مذهبی شیعیان در دهه محرم در هرات نشوند. 

وی افزود: به تمام اعضای طالبان دستور داده است تا در مناطق مختلف هرات که مردم تشییع حضور دارند و مشغول برگزاری برنامه‌های مذهبی خود در تکایا و مساجد هستند مانعی ایجاد نشود. 

وثیق تاکید کرد که طالبان امنیت این مراسم را تامین خواهد کرد. 

پیش از این «مولوی عبدالقیوم روحانی» به فارس گفته بود که پس از ورود طالبان به هرات مطابق با قانون طی 4 روز گذشته تمام کارها به حالت اولیه خود برگشته و شهروندان هرات با خیال آرام به کارو بار خود بازگشته و امنیت به صورت کامل در شهر و شهرستان های هرات از سوی اعضای گروه طالبان تامین می‌شود.

وی افزود: از آغاز کار  به عنوان والی ولایت هرات تاکنون گروه‌های مختلفی از شهروندان هرات ، بازرگانان ، عالمان دینی و دیگر گروه ها به دفتر کاری وی مراجعه کرده و از وضعیت کنونی ابراز امیدواری کردند.

روحانی ادامه داد: در حال حاضر تمامی تمرکز طالبان براین است که در اولین فرصت نظم کامل به شهر بازگردد و هیچ مشکلی سد راه شهروندان در این ولایت نباشد.

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
کد خبر: 19014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha