مطالعه ۱۵۰۰۰ جلد کتاب در باشگاه کتابخوانی ۱۰۰تایی‌ها

تاکنون دو هزار و ۶۹۰ کودک و نوجوان از طرح باشگاه کتابخوانی ۱۰۰‌تایی‌ها استقبال و حدود ۱۵ هزار جلد مطالعه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، عباس باباخانیان مدیر کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح باشگاه کتابخوانی ۱۰۰تایی‌ها، عنوان کرد: این طرح به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، پرورش عادت به مطالعه در کودکان و نوجوانان و مدیریت اوقات فراغت شهروندان در فصل تابستان در حال برگزاری است.
 
وی ادامه داد: با گذشت حدود دو ماه از اجرای این طرح، تاکنون بیش از ۲۶۹۰ نفر از کودکان و نوجوانان به این باشگاه پیوسته‌اند و حدود ۱۵ هزار جلد کتاب نیز مطالعه و عناوین آن به دبیرخانه باشگاه ارسال شده است.
 
باباخانیان با بیان اینکه بسیاری از چهره‌های فرهنگی و هنری با تولید و انتشار ویدئوهایی از خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، از کودکان و نوجوانان به پیوستن به این باشگاه و مطالعه کتاب، دعوت  کرده‌اند، توضیح داد: افرادی چون ناصر آویژه، محمدرضا یوسفی، رحیم مجذوبی، محمود برآبادی، معصومه یزدانی، محمدرضا شمس، پری رضوی، عباس امیرمشهدی، مسعود قریب، عباس جهانگیریان و سمیه سیدیان برخی از نویسندگان و هنرمندانی هستند که با تولید و انتشار ویدئو در فضای مجازی، کودکان و نوجوانان را برای پیوستن به این باشگاه دعوت کرده‌اند. 

وی یادآور شد:‌ خوشبختانه باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی‌ها به‌طور گسترده در فضای خبری و رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده است و بسیاری از خبرگزاری‌ها، اخبار مربوط به آن را منعکس کرده‌اند.
 
باباخانیان با اشاره به اجرای این طرح تا پایان فصل تابستان،‌ عنوان کرد: در این طرح کودکان و نوجوانان با مطالعه ۴۰ تا ۱۰۰ نسخه کتاب به «باشگاه کتابخوانی ۱۰۰تایی‌ها» می‌پیوندند و عناوین کتاب‌های مطالعه شده را به دبیرخانه باشگاه اعلام می‌کنند.
 
به گفته وی، افرادی که این تعداد کتاب را در اختیار ندارند، می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علاوه بر عضویت در باشگاه کتابخوانی ۱۰۰تایی‌ها، نسبت به امانت کتاب اقدام کنند؛ علاوه‌براین هر عضوی که بتواند بین ۴۰ تا ۱۰۰ نسخه کتاب، از کتابخانه‌های سازمان در طول برگزاری برنامه امانت بگیرد و مطالعه کند، عضو فعال باشگاه کتابخوانی ۱۰۰تایی‌ها می‌شود.
 
باباخانیان در ادامه افزود: علاقه‌مندانی که تعداد کتاب مورد مطالعه را دارند نیز می‌توانند پس از عضویت در باشگاه، یعنی ثبت عضویت در یکی از کتابخانه‌های سازمان و مطالعه کتاب‌های مورد علاقه و در دسترس خود، با تکمیل برگه اطلاعات کتاب و خلاصه‌ای از کتاب مطالعه شده، در مسابقه شرکت کنند.

وی با طرح این موضوع که جوایزی برای این طرح در نظر گرفته شده است،‌ گفت: در پایان تابستان به اعضای باشگاه که ۸۰ تا ۱۰۰ نسخه کتاب مطالعه کرده‌اند کمک‌هزینه خرید دوچرخه به مبلغ ۲۰ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت،‌ همچنین اعضایی که ۶۰ تا ۷۹ نسخه کتاب مطالعه کرده‌اند جایزه نقدی ۷ میلیون ریالی و اعضایی که ۴۰ تا ۵۹ کتاب مطالعه کرده‌اند، جایزه نقدی ۴ میلیون ریالی جایزه خواهند گرفت که در هر گروه ۱۰ نفر به قید قرعه انتخاب می‌شوند.
 
وی تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در طول تابستان کتاب‌های موردنظر را مطالعه و نمونه برگه‌های تکمیل شده خود را به یکی از کتابخانه‌های سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری تهران، تحویل دهند یا به پست الکترونیکی bk۱۰۰ta@gmail.com ارسال کنند.

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 18997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha