پیش‌بینی قیمت دوج کوین؛ داده‌های درون زنجیره‌ای از آیندهٔ صعودی دوج کوین خبر می‌دهند

فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای و حجم معاملات بالا در صرافی‌های بزرگ باعث شده است تا تحلیل‌گران متقاعد شوند که دوج کوین بار دیگر در شرف ورود به یک روند صعودی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کوین تلگراف، بخش‌های مهم بازار ارزهای دیجیتال از دیفای و توکن‌های غیرمثلی گرفته تا میم کوین‌ها و راهکارهای لایه دوم رشد قیمت و افزایش ارزش قفل‌شده را تجربه کردند و همین مسئله باعث شد تا سال ۲۰۲۱ سالی پر فراز و نشیب برای ارزهای دیجیتال باشد.

دوج کوین یکی از میم کوین‌هایی بود که رشد بسیار زیادی را تجربه کرد و به یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین نام‌ها در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شد. این در حالی است که دوج کوین در قالب یک شوخی عرضه شده بود. در ماه‌های اخیر، شتاب صعودی قیمت دوج کوین افزایش پیدا کرده است و داده‌های مختلف حاکی از احساسات صعودی‌تر در ارتباط با این ارز دیجیتال هستند.

قیمت دوج کوین چیزی در حدود یک ماه پیش به کف ۰.۱۵۹ دلاری خود رسید. از آن زمان تا به حال دوج کوین ۱۲۰ درصد رشد کرده است و دیروز توانست به ۰.۳۵ دلار برسد. حجم معاملات روزانه این ارز دیجیتال هم با رشدی ۶۳ درصدی به ۸.۶ میلیارد دلار رسید.

نمودار قیمت دوج کوین

                                                  نمودار قیمت دوج کوین

کارشناسان و معامله‌گران از افزایش فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای، افزایش حجم معاملات در صرافی‌های بزرگ و توجه نام‌های بزرگ به این ارز دیجیتال به‌عنوان عواملی یاد می‌کنند که باعث رشد قیمت دوج کوین شده‌اند.

افزایش فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای

توانایی یک پروژه برای جذب خریداران تازه یکی از مهمترین عواملی است که به دوام بلندمدت آن کمک می‌کند؛ چراکه کاربران جدید به افزایش نوسانات توکن و تقاضا برای آنها کمک می‌کنند.

فلیپ گردول (Philip Gradwell)، اقتصاددان ارشد چینالیسیس، در توییت اخیر خود عنوان می‌کند که در حال حاضر پذیرش دوج کوین در بالاترین میزان از سال ۲۰۱۷ و بازار صعودی آن سال قرار دارد. طبق آمارهای گردول، ۲۵ درصد از عرضه در گردش دوج کوین در اختیار کاربرانی است که کمتر از ۶ ماه پیش آنها را دریافت کرده‌اند.

پیش‌بینی قیمت دوج کوین؛ داده‌های درون زنجیره‌ای از آیندهٔ صعودی دوج کوین خبر می‌دهند

او در توییت بعدی خود با اشاره به فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای دوج کوین می‌گوید به‌طور میانگین، روزانه ۳۲,۰۰۰ کاربر فعال در شبکه فعالیت می‌کنند. گردول در این باره می‌افزاید:

دوج کوین به‌طور میانگین، روزانه ۳۲,۰۰۰ کاربر فعال داشته است و این مسئله باعث نوسانات قیمتی شده است. در حال حاضر بین درصد تغییرات کاربران فعال روزانه و درصد تغییرات قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۱، معیار R عدد ۰.۷ را نشان می‌دهد.

افزایش حجم معاملات

اگر یادتان باشد، پیش‌تر گفتیم افزایش حجم معاملات دوج کوین در صرافی‌های بزرگ، یکی دیگر از عواملی است که باعث شده تحلیل‌گران دیدگاهی صعودی نسبت به این ارز دیجیتال داشته باشند.

همان طور که در توییت پنتوشی (Pentoshi)، تحلیل‌گر بازار ارزهای دیجیتال، می‌بینیم، حجم معاملات روزانه دوج کوین در صرافی کوین بیس به‌طور میانگین ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

کوین بیس بزرگترین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال در آمریکاست. افزایش حجم معاملات روزانه دوج کوین را می‌توان نشانه‌ای از جلب علاقه معامله‌گران خرد به دوج کوین و تمام ارزهایی که قیمت‌شان زیر ۱ دلار است، به حساب آورد.

تمجید از دوج کوین

افراد سرشناسی نظیر مارک کوبان به‌تازگی از دوج کوین تمجید کرده‌اند و این مسئله به‌عنوان عاملی تسریع‌کننده در روند صعودی این ارز دیجیتال عمل خواهد کرد. کوبان در اظهارنظر تازه خود، خطاب به دنبال‌کنندگان پرشمار خود گفت که دوج کوین برای پرداخت‌های خرد گزینه‌ای بسیار مناسب است.

صحبت‌های کوبان خشم برخی از طرفداران بیت کوین را برانگیخت. آنها از کوبان می‌خواستند که به جای تبلیغ ارز بی‌ارزشی مثل دوج کوین، به سراغ خرید بیت کوین برود. طرفداران بیت کوین می‌گفتند که کوبان خودش را به‌عنوان یکی از مشتریان دوج کوین جا می‌زند تا بقیه هم به خرید این ارز دیجیتال راضی شوند. کوبان در پاسخ به این صحبت‌ها گفت که این تصمیم تا حد زیادی متکی بر تقاضای کاربران بوده است. او در ادامه افزود:

من خودم را جای خریدار دوج کوین جا نمی‌زنم. من خریداران محصولات و خدمات شرکت‌هایم هستم. در این شرکت‌ها امکان پرداخت با تمام ارزهای دیجیتال مهیاست و ۹۵ درصد فروش از طریق دوج کوین انجام می‌گیرد. مشتریان [ما] استفاده از دوج کوین را انتخاب می‌کنند. می‌توانیم در مورد تمام جنبه‌های بیت کوین بحث کنیم ولی در حال حاضر دوج کوین روش مردم برای پرداخت است.

با وجود این مسائل، باید منتظر ماند و دید که آیا دوج کوین می‌تواند دومین رالی صعودی خود در سال ۲۰۲۱ را تجربه کند یا نه.

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 18996
منبع: ارز دیجیتال

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha