خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای شرکتهای حوزه آی تی/تفاهم‌نامه‌ی همکاری میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته  نهایی شد

علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت:تفاهم‌نامه‌ی همکاری میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در تاریخ ۱۹ مرداد ماه امضا شد و فاز عملیاتی طرح کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، آیدین عدالت، عضو هیأت مدیره‌ی این سازمان گفت: سابقه همکاری بین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و صندوق صحا به سال ۱۳۹۴ و دوران هیأت مدیره دوره چهارم سازمان برمی‌گردد. در این دوره تعاملی میان آقای ناصر علی سعادت، رییس وقت هیأت مدیره سازمان نصر که ریاست شورای مرکزی سازمان را نیز عهده‌دار بود و مدیر عامل وقت صندوق، آقای علی وحدت شکل گرفت و به عقد تفاهم‌نامه‌ همکاری جهت تخصیص خدمات مالی و تسهیلات صندوق به اعضای سازمان منجر شد.

عدالت که عضو هیأت مدیره‌ی دوره‌ی چهارم نصر تهران نیز بوده است، اضافه کرد: علی‌رغم همکاری و مساعدت مدیر عامل وقت صندوق جهت شکل‌گیری و ارتقای مشارکت، تفاهم‌نامه منعقد شده به دلیل تمرکز صندوق بر طرح‌های الکترونیک و مخابرات و عدم اشراف فنی به پروژه‌های فناوری اطلاعات به طور خاص و همچنین عدم پیگیری و پویایی مناسب از سوی سازمان نصر، متاسفانه به استقبال گسترده اعضا منجر نشد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه این تفاهم‌نامه به جز ارائه‌ی کمک‌های محدود به برخی شرکت‌ها جهت حضور در نمایشگاه‌های محلی و بین‌المللی و صدور چندین فقره ضمانت‌نامه، خروجی قابل توجه دیگری نداشت، پس از انقضای مدت دو ساله در سال ۱۳۹۶، در دوره پنجم هیأت مدیره تمدید نشد. البته با تغییر مدیریت در صندوق و هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، تلاش‌هایی از سوی برخی استان‌ها جهت فعالسازی این همکاری صورت گرفت که در نهایت به نتیجه عملی منجر نشد.

عدالت در توضیحات بیشتری تاکید کرد: با روی کار آمدن هیأت مدیره‌ی دوره‌ی ششم نصر تهران و پیگیری کانال‌های تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها جهت استفاده‌ی اعضای سازمان، نشستی در حاشیه نمایشگاه تلکام ۹۹ با حضور ایشان و چندی از اعضای هیأت مدیره صندوق صحا برگزار و توافق شد در آینده‌ای نزدیک مذاکرات بیشتری در جلسات کارشناسی جهت بررسی روش‌های همکاری انجام شود.

عضو هیأت مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ادامه داد: در جلساتی که در ماه‌های بعد با آقای دکتر ادیب، عضو موظف هیأت مدیره و سرپرست مدیریت فنی و امور اقتصادی صندوق و آقای مهندس خانکشی زاده، ریاست اداره ارزیابی طرح‌ها برگزار شد، درباره‌ی راهکارهای عملی همکاری بحث و تبادل نظر صورت گرفت. سابقه سازمان نصر تهران در همکاری با دبیرخانه وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان تجربه عملی موفق جهت بررسی و ارزیابی طرح‌ها مورد مطالعه قرار گرفت و مقرر شد کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان اداره ارزیابی و متخصصان کمیسیون مشاوران سازمان نظام نصفی رایانه‌ای استان تهران جهت پیاده سازی فرآیند کارشناسی درخواست‌ها، تایید و تخصیص تسهیلات به طرح‌های فاوا تشکیل شود.

او همچنین گفت: در خلال جلسات یاد شده، توافق شد در آغاز کار یک خط اعتباری ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد ریالی جهت پوشش درخواست اعضای نصر تهران هر یک تا سقف ۵۰ میلیارد ریال از طرف صندوق تخصیص یابد و در صورت موفقیت همکاری، این عدد تا سقف ۵۰۰۰ میلیارد ریال نیز از محل وجوهات صندوق صحا و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی ارتقا یابد.

عدالت افزود: با توجه به استقبال صندوق در بهره‌گیری از تجربه و توان کارشناسی موجود در کمیسیون‌های سازمان نصر تهران، پیشنهاد شد این همکاری به کل کشور تسری یافته و دیگر مراکز استانی نصر کشور نیز تحت پوشش خدمات و تسهیلات صندوق قرار گیرد.

او همچنین درباره‌ی گام‌های بعدی و بازه‌ی زمانی‌ای‌ که اعضای سازمان می‌توانند از خدمات و تسهیلات صندوق بهره‌مند شوند، توضیح داد: با عقد تفاهم‌نامه، بستر اداری و تشریفاتی جهت شروع همکاری‌های فنی در برگزاری فراخوان وصول درخواست‌ها و طرح‌های اعضا فراهم شده و طی هفته‌های آتی با شروع به‌کار کارگروه‌های مشترک با صندوق، مراحل بعدی اطلاع رسانی می‌شود.

عدالت اظهار امیدواری کرد: باتوجه به اراده عملی و حسن توجه مدیر عامل صندوق صحا، آقای نقی‌پور اصل به توسعه صنعت فاوا و اقتصاد دیجیتال، امیدواریم تا پیش از پایان تابستان شاهد جاری شدن خدمات و تسهیلات باشیم.

پیشنهاد تسری همکاری با صندوق صحا به دیگر استان‌ها

همچنین علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز در توضیحاتی گفت: در تاریخ ۶ تیر ماه ۱۴۰۰ نشست مشترکی با حضور اینجانب، آقای برات قنبری، دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، آقای آیدین عدالت عضو هیأت مدیره و همچنین آقای آذرکار، دبیر سابق نصر تهران و مشاور فعلی دبیرخانه برگزار و پیشنهاد تسری همکاری با صندوق صحا به دیگر استان‌ها مطرح شد.

او افزود: با استقبال دبیرکل نصر کشور و مساعدت ایشان، مقرر شد تعاملات دوجانبه میان نصر تهران و صندوق با همکاری نصر کشور ادامه یابد و از مدل تعامل فنی و مشورتی نصر تهران در دیگر مراکز استانی استفاده شود.

کشاورز جمشیدیان ادامه داد: با پیگیری آقای قنبری و طرح موضوع با اعضای شورای مرکزی، موافقت سازمان نصر کشور در توسعه‌ی این طرح اخذ شد و طی آن نامه اعلام آمادگی نصر کشور در تاریخ ۲۲ تیر ماه سال جاری به دبیرخانه صندوق ارسال شد. در نهایت پیگیری‌های مستمر دبیرخانه نصر تهران و اراده و حسن همکاری هر دو مجموعه، به امضای تمدید تفاهم‌نامه همکاری در تاریخ ۱۹ مرداد ماه منجر شد و فاز عملیاتی طرح کلید خورد

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 18958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha