متقاضیان وام ودیعه مسکن به مرحله انتخاب بانک رسیدند

طبق اعلام معاونت مسکن وزارت راه وشهرسازی، متقاضیان وام ودیعه مسکن با مراجعه به سامانه املاک و اسکان می توانند بانک عامل خود را انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بعد از دوماه چشم انتظاری و قطعی دو هفته ای سامانه املاک و اسکان امروز اعلام شد که متقاضیان می توانند برای انتخاب بانک عامل به سامانه املاک و اسکان مراجعه کنند.

چند هفته پیش متقاضیان اعلام کردند که سامانه قطع شده که بعد از پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که سایت در حال به روز رسانی است که البته این به روز رسانی مشکلاتی از جمله پاک شدن کامل اطلاعات متقاضیان و مجبور شدن برای ثبت نام مجدد آن ها را در پی داشت.

بر اساس این گزارش امروز معاونت مسکن و ساختمان از راه‌اندازی مجدد سامانه طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: امکان انتخاب بانک‌عامل پرداخت‌کننده تسهیلات کمک ودیعه مسکن در حال حاضر فراهم شده است.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد: در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تمامی متقاضیان دریافت این تسهیلات  می توانند با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی https://tem.mrud.ir در هنگام ثبت‌نام نسبت به انتخاب بانک عامل پرداخت‌کننده تسهیلات نیز اقدام کنند.

همچنین متقاضیانی که پیش از این نسبت به ثبت‌نام جهت دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن اقدام کرده‌اند نیز باید به مراجعه به سامانه املاک و اسکان بانک عامل پرداخت‌کننده تسهیلات را انتخاب کنند.

ثبت نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از تاریخ اول تیرماه ۱۴۰۰ آغاز شده و  بر اساس اعلام وزارت راه  و شهرسازی تمام مستاجرین واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از تاریخ مذکور به قسمت ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام  کرده اند.

در ابتدا قرار بود که مهلت ثبت نام تا پایان تیرماه باشد اما طبق موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا با درخواست وزارت راه و شهرسازی، جاماندگان از وام ودیعه مسکن می‌توانند تا پایان مهرماه برای دریافت آن ثبت‌نام کنند.

ستاد ملی مقابله با کرونا برای امسال با پرداخت وام ودیعه مسکن موافقت کرده است. بر همین اساس برای مستاجران واجد شرایط در تهران ۷۰ میلیون تومان، برای کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان وام ودیعه مسکن پرداخت می‌شود.

گفتنی است متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. چنانچه متقاضیان تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانک برای تکمیل مدارک خود و ضامن‌ها اقدام نکنند، نسبت به رد درخواست آنان اقدام می‌شود.

۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 18957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha