هشدار | کرونا در سنین ۵ تا ۱۷ سال رو به افزایش است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: آمار ابتلا به ویروس دلتا در سنین ۵ تا ۱۷ سال رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بابک عشرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران: اگر تعطیلی‌ها منجر به در خانه ماندن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شود قطعاً در کاهش گردش ویروس و ابتلاء به بیماری کرونا مؤثر است، اما اگر از این تعطیلی‌ها به عنوان فرصتی برای مسافرت و گردش استفاده شود، موجب افزایش شیوع بیماری و فشار به کادر درمان می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها، از ۳ روز پیش تا دیروز آمار مراجعان رو به کاهش است و اگر این روند ادامه یابد یعنی قله را رد کردیم، اما آمار ابتلاء در سنین ۵ تا ۱۷ سال و زیر ۵ سال رو به افزایش است.

عشرتی اضافه کرد: گونه دلتا از سرایت، بیماری زایی و عفونت بخشی بالایی برخوردار است و سنین پایین را هم گرفتار می‌کند و مقدار ویروس بیشتری را به بیمار تحمیل می‌کند و بار ویروسی آن بالا است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه افرادی که نمی‌خواهند واکسن بزنند چه مشکلی را برای جامعه پدید می‌آورند، گفت: ما زمانی تأثیر واکسن را مشاهده می‌کنیم که بیش از ۷۵ درصد جامعه را واکسینه کنیم.

وی افزود: زمانی که فردی واکسن نمی‌زند مابقی افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد.

عشرتی تصریح کرد: اخیراً یک پدیده دیگری به وجود آمده که مشاهده می‌کنیم افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند نوع خاصی از واکسن مد نظر آنها می‌باشد و وقتی که آن نوع خاص واکسن موجود نیست بر می‌گردند؛ این درست است که شهروندان اختیار دارند نوع واکسن را انتخاب کنند و یا حتی واکسن نزنند اما به هر حال ما هم همیشه نمی‌توانیم این شرایط را در انتخاب به وجود بیاوریم.

وی از مردم درخواست کرد وقتی نوبت واکسن آنها می‌رسد و به مراکز مراجعه می‌کنند هر واکسنی که در آن مرکز موجود است را استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: افرادی که دوز اول را واکسن اسپوتنیک تزریق کردند؛ دوز دوم آن تا چند وقت دیگر خواهد رسید و این تعداد زیادی نیست مثلاً در دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود ۶۰۰ نفر دوز دوم اسپوتنیک را تزریق نکردند.

عشرتی افزود: مواردی که این موج‌ها را توجیه می‌کند حرکت جمعیت‌ها است که یا خودشان ناقل بیماری هستند یا مستعد گرفتن بیماری؛ و وقتی این جمعیت‌ها حرکت می‌کنند در واقع ناقلین در کنار افراد مستعد قرار می‌گیرند و این تبادل ویروس بین آنها صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از سفرها، خودداری از دورهمی ها؛ الآن اهمیت بسیار زیادی دارد و بهترین کار؛ در خانه ماندن است.

۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 18926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha