جزئیاتی از افزایش سرمایه چند نماد بورسی / افزایش سرمایه ۲۶۰ درصدی در انتظار کچاد

در روزهای اخیر اخباری راجع به افزایش سرمایه چند شرکت بورسی در کدال منتشر شده است، کچاد و غزر دو نمونه از این شرکت‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، در روزهای اخیر برخی شرکت‌های حاضر در بازار سهام، جزئیاتی از افزایش سرمایه خود را در وبسایت کدال منتشر کردند. برخی از صدور مجوز افزایش سرمایه خود خبر دادند و برخی دیگر از پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه.

شرکت بهمن لیزینگ که با نماد ولبهمن در بازار سرمایه حضور دارد، از پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه ۱۴۲ درصدی خبر داده است. این افزایش سرمایه که از مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام می‌شود سرمایه شرکت را به بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان می‌رساند. بدین ترتیب قیمت صفر تابلو بعد از بازگشایی سهم ۲۹۹۷ ریال خواهد بود. قیمت ولبهمن پیش از متوقف شدن ۷۲۵۵ ریال بود.

شرکت صنایع غذایی مینو شرق هم دیگر شرکتی بوده که اطلاعیه‌ای در خصوص افزایش سرمایه در کدال منتشر کرده است. بر اساس این اطلاعیه حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات مدیره اظهار نظر کرده است.  غمینو قصد دارد با افزایش سرمایه ۵۰ درصدی، سرمایه خود را ۱۵ میلیارد تومان برساند. منبع تامین مالی این افزایش سرمایه سود انباشته است.

غزر دیگر شرکتی است که افزایش سرمایه می‌دهد. شرکت زر ماکارون نیز گزارش توجیهی هیات مدیره خود در خصوص افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی را در کدال منتشر کرده است. این افزایش سرمایه که از محل سود انباشته تامین مالی خواهد شد، سرمایه غزر را به ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رساند.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۶۰ درصدی هیات مدیره را در کدال منتشر کرده است.  کچاد که یکی از شرکت‌های بزرگ بورس تهران به حساب می‌آید قرار است سرمایه خود را از ۵٫۵ هزار میلیارد تومان به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد. منبع تامین این افزایش سرمایه از مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی است.

۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 18911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha