جزئیاتی از بورس ۲۳ مرداد / رکورد ارزش معاملات خرد باز هم شکسته شد

در پایان بازار امروز شاخص کل بورس با ۳۷۹۷ هزار واحد منفی و ۰٫۲۶ درصد افت در محدوده یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد قرار گرفت. امروز بانکی‌ها و خودرویی‌ها مورد توجه قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در پایان بازار امروز شاخص کل بورس با ۳۷۹۷ هزار واحد منفی و ۰٫۲۶ درصد افت در محدوده یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم‌وزن امروز بر خلاف روند کلی بازار سهام با ۳۴۲ واحد مثبت در محدوده ۴۲۲ هزار واحد قرار گرفته است. حجم معاملات امروز ۱٫۲ هزار میلیارد برگه سهم بود و ارزش معاملات هم در پایان بازار به ۹ هزار و ۵۱ میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به هفته گذشته رشد قابل توجهی را کسب کرده است. هفته گذشته ارزش معاملات بورس از مرز هفت هزار میلیارد تومان عبور نکرده بود ولی حالا امروز ۹ هزار میلیارد تومان را هم رد کرده است.

امروز فارس با ۱۶۴۳ واحد افت، فملی با ۹۹۶ واحد ریزش و رمپنا ۹۸۶ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در بازار گذاشتند. در مقابل پارس با ۱۱۴۴ واحد مثبت و خودرو با ۷۲۸ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص گذاشتند.

از ابتدا شروع به کار بورس امروز، نمادهای گروه خودرویی و بانکی مورد توجه بازار قرار گرفتند و از روند اصلاحی هفته گذشته فاصله گرفتند. عمده نمادهای این دو گروه امروز را مثبت و صعودی گذراندند.

امروز باز هم رکورد ارزش معاملات خرد در سال ۱۴۰۰ شکسته شد.  امروز ارزش معاملات خرد (سهام+حق تقدم+صندوقهای سهامی) مبلغ ۱۰۲۸۷ میلیارد تومان بود. در بازار امروز  همچنین حدود ۳۸۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقیقی به حقوقی اتفاق افتاد.

بورس فردا از نگاه کارشناسان بازار سرمایه

در پیش‌بینی هفتگی کارشناسان از روند بازار هفته چهارم مرداد ماه، شاخص کل مثبت و متعادل پیش‌بینی شده است. برخی از کارشناسان معتقدند در هفته جاری شاخص‌سازان بازار پیش‌رو خواهند بود و گروه‌های پتروشیمی، فلزات و پالایشی‌ها از جمله صنایعی هستند که در این هفته روندی صعودی و پیشتاز خواهند داشت. اما بازار فردا به چه صورت خواهد بود:

مصطفی محبی مجد، کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس به نظر می‌رسد در محدوده‌های فعلی یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد بماند و فردا شاخص تغییر زیادی را نداشته باشد و گروه‌های خودرویی و بانکی می‌توانند در بازار فردا پیش‌رو باشند.

۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 18891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha