ارزش، حجم و تعداد معاملات در بورس تهران، بیش از ۱۷ درصد رشد داشت

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات در هفته معاملاتی گذشته به ۳۵ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت هفته اخیر بورس تهران اظهار کرد: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۱۶ مرداد تا ۲۰ مرداد محاسبه می‌شود، ما ۵ روز معاملاتی داشتیم که ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی گذشته با رشد ۲۲ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل از عدد ۲۹ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان به ۳۵ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان رسید.

او بیان کرد: حجم کل معاملات، از ۳۷ میلیارد و ۹۱۹ میلیون سهم به ۴۴ میلیارد و ۵۱۴ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته ۱۷.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: دفعات معاملات نیز با افزایش ۱۷ درصدی از ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۵۵۵ معامله به ۴ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۲۵۷ معامله رسیده است.
 


آسایش در رابطه با سایر بازارهای بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی به میزان ۵۰۲ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۱۰۸ میلیارد تومان به ۶۵۱ میلیارد تومان رسیده است.

او بیان کرد: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۵۰۲ درصدی همراه بود و از یک میلیون برگه به ۶ میلیون و ۶۱۰ هزار برگه رسیده است و تعداد دفعات معامله نیز از ۵۵ معامله به ۵۶ معامله رسیده است.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قراردادهای آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، اظهار کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه با افزایش ۱۱ درصدی از ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بیش از ۲۱ میلیارد تومان رسید، اما حجم معاملات با کاهش ۶۷ درصدی از ۲۱ میلیون قرارداد به ۶.۸ میلیون قرارداد کاهش پیدا کرد و تعداد دفعات معامله در این بازار با افزایش ۹ درصدی به ۱۸ هزار و ۱۲ دفعه معامله رسیده است.

آسایش در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه گذاری نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری با افزایش ۴۴ درصدی از ۴ هزار و ۴۱۱ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۳۶۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری با افزایش ۴۶ درصدی از دو میلیارد و ۹۴۸ یونیت به ۴ میلیارد و ۳۰۳ میلیون یونیت رسید.


کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، بازدهی وضعیت شاخص‌های بورس تهران در هفته گذشته به چه صورتی بوده است؟ اظهار کرد: شاخص کل در هفته گذشته با ۵.۵۹ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته و با میزان ۷۸ هزار و ۵۵۰ واحد تغییر، از عدد یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۴۰ واحد به یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۹۰ واحدی رسید.

او بیان کرد: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با افزایش ۵.۸۱ درصد به میزان ۷۴ هزار و ۵۷۵ واحد، به یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۴۲ واحد رسید.

او افزود: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر، ۶.۳۵ درصد رشد پیدا کرده و نسبت به هفته گذشته ۳ هزار و ۵۰۹ افزایش یافته است.

او بیان کرد: همچنین شاخص کل هم وزن نیز رشد حدود ۴.۷۳ درصد را تجربه کرد و با افزایش ۱۹ هزار و ۷۶ واحدی از ۴۰۳ هزار و ۲۵۵ واحد به ۴۲۲ هزار و ۳۳۱ واحد رسیده است.

انتهای پیام ./

۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
کد خبر: 18835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha