بارش پراکنده باران در برخی نقاط کشور

کارشناس هواشناسی گفت: طی دو روز آینده شاهد بارش پراکنده باران در برخی از نقاط کشور خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، با بیان اینکه طی امشب و فردا در ساعات اولیه شب در ارتفاعات استان گیلان و مازندران، قزوین، البرز، تهران و سمنان گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود، گفت: در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و ارتفاعات رشته کوه البرز شاهد افزایش ابر و رگبار باران خواهیم بود.

ضیائیان گفت: همچنین در برخی نقاط هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

او یادآور شد: روز جمعه در اکثر مناطق کشور آسمانی صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و فقط در مناطقی از شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز، مرکزی و همچنین در برخی نقاط هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات بعد از ظهر رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

او ادامه داد: طی روزهای شنبه و دوشنبه این وضعیت در ارتفاعات استان‌های ساحلی خزر و شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: تا روز یکشنبه هفته آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و از روز جمعه شب و در روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب استان‌های سمنان و تهران و شرق استان‌های اصفهان و یزد وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: همچنین امشب در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان احتمال وقوع پدیده گردوخاک وجود دارد.

ضیائیان تاکید کرد: در روز یکشنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

او گفت: خیلج فارس و دریای خزر نیز روز یکشنبه مواج است.

کارشناس هواشناسی درباره آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری در اواسط روز همراه با وزش باد است و بیشترین دمای تهران ۳۸ درجه و کمترین آن ۲۷ درجه است.

۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
کد خبر: 18807
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha