بزرگ‌ترین سرقت تاریخ رمزارزها رقم خورد!

رویترز در گزارشی اعلام کرد که شرکت poly network که یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز است، مورد حمله هکرها قرار گرفته و هکرها ۶۱۳ میلیون دلار ارز دیجیتال از این شرکت سرقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، poly network که یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز است مورد حمله هکرها قرار گرفته و هکرها ۶۱۳ میلیون دلار ارز دیجیتال از این شرکت سرقت کردند.

Poly network یک پلتفرم مالی است که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های خود را در شبکه بلاکچین تعویض کنند. این شرکت در توئیتر خود نوشت: هکرها ۲۶۰ میلیون دلار از وجوه سرقت شده را بازگردانده‌اند اما ۳۵۳ میلیون دلار هنوز برنگشته است.

به گفته شرکت chainalysis که در حوزه امنیت رمزارزها فعالیت می‌کند هکرها از یک حفره امنیتی در قراردادهای هوشمند که poly network از آن‌ برای جابه‌جایی دارایی بین بلاکچین‌های مختلف استفاده می‌کند به سیستم نفوذ کردند.

شرکت ELLIPTIC و شرکت ردیابی CHainalysis در پیام توئیتری گفتند که هکر گفته این کار را برای سرگرمی انجام داده و قصد داشته حفره امنیتی را قبل از سواستفاده دیگران نشان دهد.
هکر نوشت: برنامه من بازگرداندن کل توکن‌ها است. من علاقه چندانی به پول ندارم.

یکی از مدیران استیبل‌کوین تتر در توئیتر نوشت: ما ۳۳ میلیون دلار از دارایی‌های این هکر را مسدود کردیم. همچنین مدیران سایر صرافی‌ها گفتند به poly network کمک می‌کنند.

جالب اینجاست که حتی اگر بتوانید دارایی دیجیتال را سرقت کنید، پولشویی و نقد کردن این نوع دارایی به دلیل شفافیت بلاکچین و تجزیه و تحلیل تک تک تراکنش‌ها توسط موسسات مالی تقریبا غیرممکن است.

مکان دفتر شرکت هک شده مشخص نیست و هنوز هیچ ارگان رسمی به این سرقت بزرگ ورود نکرده است.

قبلا هم از این نوع سرقت‌ها در فضای رمزارزها انجام شده است. در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۵۰ میلیون دلار از صرافی coincheck در توکیو سرقت شد همچنین در سال ۲۰۱۴ صرافی gox هک شد و نیم میلیارد دلار از این صرافی به سرقت رفت و باعث سقوط این صرافی شد.

به گفته شرکت ciphertrace حمله سایبری به شرکت‌های حوزه رمزارزها به بالاترین سطح خود رسیده است.

سیستم عامل‌های غیرمتمرکز هرگونه واسطه‌ای را از میان برداشته و تراکنش کم هزینه این نوع معاملات حدود ۸۰ میلیارد دلار از معاملات رمزارزها را به خود جذب کرده است اما اشکالات فنی و ضعف در کدنویسی این سیستم‌ عامل‌ها آسیب‌پذیری را بیشتر کرده و همین موضوع می‌تواند توجه نهادهای امنیتی را به این گونه معاملات جلب کند.

۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 18780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha