بورس به مدد افزایش نرخ ارز این روزها در حال رکوردشکنی است/رشد ۳۰ هزار و ۷۷۸ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۰ هزار و ۷۷۸ واحد روبه‌رو شد.همچنین شاخص کل با معیار هم وزن با افزایش ۴۱۶۲ واحد به رقم ۴۲۲ هزار و ۳۳۱ واحد رسید. ارزش بازار به ۵ میلیون و۹۶۱ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۱۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۹ هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران به مدد افزایش نرخ ارز این روزها در حال رکوردشکنی است به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۰ هزار و ۷۷۸ واحد به رقم یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۹۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۴۱۶۲ واحد به رقم ۴۲۲ هزار و ۳۳۱ واحد رسید.ارزش بازار به ۵ میلیون و۹۶۱ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۱۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۹ هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از ۱۰ هزار و ۶۶ میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۲.۱ درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن فقط یک درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۱.۷ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۲.۲ درصد و شاخص بازار دوم بورس فقط ۲ درصد نسبت به روز گذشته رشد کرد.

نمادهای شاخص‌ساز در بورس شامل پتروشیمی خلیج‌فارس،‌فولاد مبارکه، شستا، ملی مس، گل‌گهر، پتروشیمی پارس و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بوده است.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با افزایش ۴۲۳ واحد به رقم ۲۱ هزار و ۲۱۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۵۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۵۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۶۶ میلیارد تومان در فرابورس ایران داد و ستد کردند.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در فرابورس شامل آریا ساسول، پتروشیمی مارون، سنگ‌آهن گهرزمین، فولاد هرمزگان، صبا تأمین، پتروشیمی زاگرس و ذوب‌آهن اصفهان بوده‌اند.

امروز عرضه اولیه مدیریت ارزش در فرابورس ایران انجام شد و باعث افزایش ارزش معاملات در فرابورس شد. این روزها به خاطر افزایش نرخ ارز در بازار چشم‌انداز مثبتی در بازار سرمایه روی داده و شاخص در حال افزایش است، اما با توجه به تجربه سال گذشته سرمایه‌گذاران باید توجه کنند که سرمایه‌گذاری در بازار بورس همراه با ریسک است، لذا حتماً  با مطالعه، مشاوره با افراد امین و از محل پس‌انداز در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند.

۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 18751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha