انگلیس درباره حمله به کشتی اسرائیلی دست‌ به کار شد/اعزام نیروی ویژه به یمن

یک تیم از نیروهای ویژه انگلیس روز شنبه وارد یمن شده است تا عوامل متهم در حمله هفته گذشته به یک نفتکش اسرائیلی در دریای عمان را مورد تعقیب قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از "دیلی اکسپرس"، این تیم متشکل از ۴۰ نیروی ویژه وارد خاک یمن شده است. تیم اعزامی می‌تواند مکالمات و امواج رادیویی را ردیابی کند.  

این نشریه همچنین مدعی شد، نیروهای ویژه انگلیس به اطلاعات عاملین نفوذی محلی که از دولت انگلیس پول دریافت کرده‌اند وابسته خواهند بود. لندن بدون داشتن مدرک اعلام کرده که جنبش انصارالله یمن با حمایت تهران، به این نفتکش حمله کرده است.  

یک مقام نظامی انگلیس گفت: شواهد نشان می‌دهند پهپاد مهاجم از یمن به پرواز درآمده است. اکنون نگرانی این است که پهپاد با برد طولانی، به آن‌ها توانایی‌های بیشتری می‌دهد.  

این نشریه در ادامه مدعی شد که براساس اطلاعات آمریکایی و صهیونیستی، پهپاد انتحاری از شرق یمن به پرواز درآمده است و با رهیاب به سمت هدف خود حرکت کرده و در مرحله پایانی یک اوپراتور، کنترل آن را در دست داشته است.  

نیروی ویژه انگلیس با نیروی ویژه آمریکا که در یمن حضور دارد همکاری می‌کند. یگان ویژه آمریکا پیش از این برای آموزش نیروهای یک یگان کماندوهای عربستانی در یمن حضور داشته‌اند.  
دولت انگلیس در مورد اعزام نیروی ویژه به یمن اظهار رسمی نکرده است.  

صبح جمعه هشتم مردادماه، گروه نظامی انگلیسی موسوم به "عملیات‌های تجاری دریایی" در بیانیه‌ای مدعی شد یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر "الدقم" هدف حمله قرار گرفته است.  

عصر روز جمعه شرکت "زودیاک ماریتایم" که متعلق به "ایال عوفر" میلیاردر صهیونیست مستقر در لندن است، اعلام کرد که دو نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام "مرسر استریت" در پی حمله به آن، کشته شدند.  

مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی بعد از وقوع این حادثه بدون ارائه هیچ‌گونه مدارک متقن و مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به کشتی تجاری مرسر استریت بوده است. آن هم در حالی که هنوز ابعاد و عاملان این حمله مشخص نشده است. جنجال آفرینی‌های رژیم صهیونیستی به منظور تشدید تنش میان ایران و جامعه بین الملل است تا نهایتا ایران را از فضای تعاملی و مذاکره دور کند و اجماعی علیه ایران ایجاد کند.  

در همین زمینه بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گفته که آماده حمله به ایران هستیم. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات بنی گانتز در توییتر نوشت:   «رژیم اسرائیل در مورد تازه‌ای از نقض فاحش قوانین بین‌المللی، حالا بی‌شرمانه ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کند». 
انگلیس به دنبال جوسازی رسانه‌ای و طرح اتهام‌های بی‌اساس در زمینه حمله به کشتی مرسر استریت در دریای عمان خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته شد.  
با این حال برخی اعضای شورای امنیت در نشست روز جمعه از اتهامات انگلیس درباره اسرائیل حمایت نکردند و خواستار تحقیقات مستقل و کاملی برای روشن شدن صحت و سقم این ادعا شدند.

۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 18652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha