پنج دلیل برای اینکه اینترنت ماهواره‌ای به ایران نمی‌رسد

ما ایرانی‌ها نباید منتظر اینترنت ماهواره‌ای باشیم. ایلان ماسک اعلام کرده هدف استارلینک اینه که تا دوازده ماه آینده به تعداد پانصدهزار کاربر برسد. در حالی که ایران حدود ۶۰میلیون کاربر اینترنت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به چند دلیل اینترنت ماهواره ای به این زودی ها به ایران میرسد.

یک ما ایرانی‌ها نباید منتظر اینترنت ماهواره‌ای باشیم. ایلان ماسک اعلام کرده هدف استارلینک اینه که تا دوازده ماه آینده به تعداد پانصدهزار کاربر برسد. در حالی که ایران حدود ۶۰میلیون کاربر اینترنت دارد.

دو به دلیل ارتفاع پایین این نوع ماهواره ها شرکت مالک آنها، یعنی استارلینک باید از کشورها مجوز بگیرد و به دلیل همین ارتفاع کم امکان هدف قرار دادن این ماهواره ها توسط ایران هم وجود دارد.

سه به خاطر تحریم ها اصلا استارلینک نمی تواند در بازار ایران فعالیت کند و مردم ایران هم نمی توانند برای خرید تجهیزات و اشتراک این ماهواره اقدام کنند.

چهار جدا از تحریم ها هزینه خرید گیرنده حدود بیست و پنج میلیون تومان و هزینه هر ماه اشتراک این اینترنت حدود سه میلیون تومان است که اکثر مردم در ایران نمیتوانند این هزینه را پرداخت کنند.

پنج عده ای می گویند که در سایت استارلینک اسم شهرهای ایران هم هست. آن بخش برای این است که هر وقت آن شهرها تحت پوشش قرار گرفتند به شما اطلاع دهند. نه اینکه این شهرها در حال حاضر تحت پوشش باشند

۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 18615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha