۲۰۰ هزار خودروی مسافربر شخصی گازسوز می‌شود

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، آمادگی تبدیل ۲۰۰ هزار خودرو مسافربر شخصی به دوگانه سوز وجود دارد و برای این کار فقط یک سوم هزینه از افراد دریافت می‌شود

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حمید قاسمی ده‌چشمه با بیان این که تبدیل خودروهای عمومی وانت بار و تاکسی به دوگانه سوز طبق مصوبه هیئت دولت رایگان انجام می‌شود، افزود: برای دیگر خودروها که مسافربر شخصی هستند و وزارت کشور این خودروها را به عنوان مسافر برشخصی تعریف می‌کند، برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: وزارت کشور برای این موضوع مؤلفه‌هایی را درنظر گرفته که سرویس مدارس و تاکسی‌های اینترنتی می‌تواند جزئی از این طرح باشند، البته این موضوع شامل حال همه مسافربرهای شخصی نمی‌شود و تنها خودروهای پرمصرفی که در این حوزه فعال هستند، مشمول می‌شوند.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر این که خودروهای مسافربر شخصی کم‌مصرف و دوره‌ای شامل حال این طرح نمی‌شوند، تصریح کرد: افزون بر این، بعضی از خودروهای شخصی نیز در تهران فعال هستند که مجوز تاکسی را دریافت کردند که تعداد آن‌ها حدود ۳۷ هزار دستگاه و فهرست آن‌ها مشخص است.

قاسمی با بیان اینکه سامانه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی باید به سامانه وزارت کشور وصل شود و بدین ترتیب پس از ثبت نام متقاضی مشخص می‌شود که فرد متقاضی شرایط دریافت این طرح را دارد یا خیر، گفت: پس از گذر از مرحله تایید فرد باید مبلع سه میلیون تومان را پرداخت کند و در نوبت تبدیل قرار گیرد.

وی در باره جزییات پرداخت تبدیل خودروهای مسافر بر شخصی تاکید کرد: حدود ۹ میلیون تومان توسط دولت و سه میلیون تومان توسط متقاضی پرداخت می‌شود و این طرح برای ۲۰۰ هزار خودرو در نظر گرفته شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره زمان اجرای این طرح گفت: سامانه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آماده است و اکنون منتظر آماده شدن سامانه وزارت کشور هستیم و پیش بینی می‌کنیم که تا دو هفته آینده این طرح وارد مرحله اجرایی شود.

بر اساس مصوبه شورای اقتصاد قرار شده که یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی به دوگانه‌سوز تبدیل شوند که این طرح اکنون در حال اجراست و طبق اعلام مسئولان، تاکنون ۱۳۶ هزار و ۷۰۰  خودرو در سایت gcr.niopdc.ir ثبت نام کرده‌اند که از این میان، ۵۱ هزار و ۶۰۰ خودرو مشمول این طرح شده و ۲۳ هزار تبدیل انجام شده است و ۲۲ هزار خودرو نیز در نوبت قرار گرفته و در صف تبدیل قرار دارند.

انتهای پیام/

۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 1854
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha