عکس | ۶ عروسکی که به بزرگداشت قهرمانان کرونا آمدند | کاشف واکسن آکسفورد باربی شد!

فعالیت چشمگیر زنان در زمینه‌‎های مرتبط با علوم، فناوری و مهندسی در دوران کرونا که به دستاوردهای شایان توجهی منجر شده شرکت باربی، محبوب‌ترین عروسک دختران جهان، را بر آن داشت تا خط تولیدی جدید با الهام از شخصیت حرفه‌ای این زنان راه اندازی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصادبه نقل از ان‌پی‌آر، باربی چهره‌هایی از زنان دانشمند، از جمله توسعه دهنده واکسن کووید، را به عروسک تبدیل می‌کند.

سارا گیلبرت دانشمند بریتانیایی در حال حاضر یک عروسک باربی منحصر به فرد دارد که با الهام از  او ساخته شده است.

استاد دانشگاه آکسفورد که به توسعه واکسن کرونا، آکسفورد_آسترازنکا، کمک کرده ماه گذشته به شهرت رسید و اکنون مدل مو، لباس حرفه‌ای و عینک او که قابی تیره دارد در طراحی عروسک جدید متل (شرکت تولید باربی) استفاده شده است.

گیلبرت به گاردین گفت او در ابتدا این عروسک را «بسیار ناآشنا» یافته اما امیدوار است که این امر به زنان جوان دیگر در سراسر جهان انگیزه دهد تا در زمینه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) کار کنند.

گیلبرت افزود: «من علاقه زیادی به الهام بخشی به دختران نسل آینده در زمینه علوم دارم و امیدوارم بچه‌هایی که باربی من را می‌بینند بفهمند که مشاغل مرتبط با علم (STEM) برای کمک به جهان اطراف ما چقدر حیاتی هستند.»

او که یکی از شش زن الهام‌بخش در طراحی‌های خط جدید تولید باربی است گفت: «آرزویم این است که عروسک من که نمادی از یک واکسینولوژیست است، مشاغلی را به بچه‌ها  نشان دهد که ممکن است از آن بی‌خبر باشند.»

عکس | ۶ عروسکی که به بزرگداشت قهرمانان کرونا آمدند | کاشف واکسن آکسفورد باربی شد !

به ترتیب از راست: دکتر سالیوان، دکتر استیسی، دکتر گیلبرت، دکتر وایت، دکتر دوژسوس، دکتر کروز.

سازنده این اسباب‌بازی‌های مشهور از پنج افتخار دیگر گفت که عبارتند از: دکتر آدری سو کروز، پرستار بخش اورژانس؛ امی اوسالیوان، پزشک کانادایی و فعال زد نژادپرستی در مراقبت‌های بهداشتی، چیکا استیسی؛ محقق زیست_پزشکی برزیلی دکتر ژاکلین گز دو ژسوس و پزشک استرالیایی و توسعه دهنده لباس‌های محافظ کربی وایت.

لیزا مک نایت، از مدیران ارشد این شرکت متل با اشاره به تلاش‌های کادر درمان و دانشمندان در دوران همه‌گیری، از ارج نهادن به فداکاری این افراد با انتشار نمادی از داستان زندگی این روزهای آنها گفت. او افزود که امیدوار است این حرکت باربی «الهام بخش نسل بعدی باشد که از این قهرمانان پیروی کنند.»

باربی در سال‌های گذشته و به دلیل ارائه صورتی جنسیت زده از زنان مورد انتقاد قرار گرفته بود که در نهایت با تغییر رویکرد خود به تولید عروسک‌هایی واقعی‌تر از زنان مختلف روی آورد.

بر اساس پروفایل دانشگاه آکسفورد، توسعه‌دهنده واکسن آکسفورد بیش از یک دهه است که در تولید و آزمایش واکسن فعال است. سازمان‌های بریتانیایی نیز از افزایش تعداد زنان فعال در حوزه علوم خبردادند و افزودند ۳۵ درصد از دانشجویان STEM را زنان تشکیل داده‌اند.

۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 18509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha