هواپیمای بی‌سرنشین ۹۰ روز در آسمان پرواز می‌کند + تصاویر

نیروی دریایی آمریکا مشغول توسعه هواپیمایی بی‌سرنشین است که با انرژی خورشیدی و سلول‌های سوخت هیدروژنی می‌تواند ۹۰ روز در آسمان پرواز کند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دیلی میل، نیروی دریایی آمریکا مشغول توسعه یک هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی است که می‌تواند به مدت ۹۰ روز در آسمان پرواز کند.

با کمک این هواپیما می‌توان کشتی‌های دریایی را رصد کرد یا آن را به عنوان پلتفرمی برای ارتباطات به کار برد.

هواپیمای مذکور Skydweller نام گرفته و شرکت Skydweller Aero با توجه به هواپیمای خورشیدی و سرنشین دار «ایمپالس ۲» آن را ساخته که در ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ دور دنیا سفر کرد. البته این هواپیما هر ۵ روز یکبار مجبور به توقف بود.

Leonardo invests in 'fully electric' Skydweller drone

در هواپیمای جدید و بی سرنشین کابین خلبان حذف شده و در نتیجه فضا برای نصب سخت افزار قابلیت‌های خودران آن به وجود آمده است.

رابرت میلر مدیر ارشد اجرای شرکت سازنده هواپیما می‌گوید: با حذف کابین خلبان ما می‌توان ظرفیتی برای حمل ۴۰۰ کیلوگرم بار ایجاد کرد.

عرض بال‌های هواپیمای خورشیدی بی سرنشین ۲۳۶ فوت است. قرار است روی بال‌های هواپیما ۲۹۰۰ فوت مربع سلول فتوولتاییک نصب شود که ۲ کیلووات برق را تولید می‌کنند. البته افزودن ۲ سلول هیدروژنی به تأمین انرژی هواپیمای بی سرنشین کمک می‌کند.

Top 8 Solar Powered Drone (UAV) Developing Companies

این هواپیما می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۰۰ گره و در ارتفاع ۴۳ هزار و ۹۳۱ فوتی سطح زمین پرواز کند. علاوه برآن این ابزار قادر به حمل ۸۰۰ پوند بار است.

به گفته میلر طبق برنامه قرار است نخست پرواز خودران هواپیما، سپس بلند شدن آن از زمین به طور خودکار، فرود به طور خودکار و در نهایت پرواز کاملاً خودران هواپیما آزمایش شود.

Vola Skydweller, il drone solare ad autonomia perpetua voluto da Leonardo -  Panorama

هنگامیکه تمام این مراحل تأیید شدند، یک تست پرواز خودکار بلند مدت با هدف ۹۰ روز ماندن در آسمان انجام خواهد شد.

۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 18503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha