کمک بلاعوض ۱۴۰ میلیونی خرید خودرو! / مشمولین این طرح چه کسانی‌اند؟

ایران خودرو در طرح جدید فروش فوق‌العاده خود، دو خودروی پارس بنزینی و پارس TU۵ را عرضه کرده است اما اختلاف قیمت این دو خودرو در کارخانه و بازار آزاد تا ۱۴۵ میلیون تومان است. به عبارتی می‌توان گفت برندگان این طرح، از کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیونی خودرو بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازتجارت‌نیوز، در بیستمین مرحله فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو، قرار است دو خودروی پارس بنزینی و پارس TU۵ با موعد تحویل ۹۰ روزه عرضه شود. اما نکته مهم این طرح فروش فوق‌العاده، کمک بلاعوض ۱۱۵ تا ۱۴۵ میلیونی خرید خودرو است. اما این کمک به چه معناست؟در این طرح، قیمت پژو پارس بنزینی ۱۴۰ میلیون و ۲۷۳ هزار تومان است. این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار آزاد ۲۵۵ میلیون تومان است. این یعنی برنده این خودرو ظرف سه ماه ۱۱۵ میلیون تومان سود می‌کند. یعنی سود ۸۲ درصدی که در شرایط اقتصادی کنونی ایران، در هیچ بازاری حاصل نمی‌شود.

برندگان پژو پارس tu۵ هم از همین سود و کمک بلاعوض بهره‌مند می‌شوند. چون در طرح ایران خودرو قیمت پژو پارس tu۵ معادل ۱۴۵ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان است. اما قیمت این خودرو در بازار آزاد ۲۹۰ میلیون تومان است. یعنی قیمت بازار آزاد این خودرو، دو برابر قیمت کارخانه آن است.برندگان این خودرو هم می‌توانند ظرف ۹۰ روز از سود ۱۰۰ درصدی و یا کمک بلاعوض ۱۴۵ میلیونی ایران خودرو برخوردار شوند.

مشمولین کمک بلاعوض خرید خودرو؟

اما نکته مهم دیگر در طرح‌های فروش فوق‌العاده خودروسازان این است که بسیاری می‌گویند این قرعه‌کشی‌ها نمایشی است و خودروهای قیمت کارخانه به دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسد و نصیب دلالان می‌شود.

از طرف دیگر این کمک بلاعوض ۱۱۵ تا ۱۴۵ میلیون تومانی سبب شده که تقاضا برای شرکت در طرح‌های قرعه‌کشی خودروسازان به طرز عجیبی افزایش یابدپیشتر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گزارشی منتشر و اعلام کرده بود دو خودروساز بزرگ کشور طی یک بازه زمانی ۸ ماهه (حدفاصل خرداد تا دی ۹۹)، مجموعا ۳۵ طرح فروش اجرا کرده‌اند. در این مدت ۴۳ میلیون تقاضا برای خرید ۵۷۵ هزار دستگاه خودرو ثبت شده است.

این یعنی در ازای هر ۱۰۰ نفری که در طرح خرید خودرو شرکت کرده‌اند، تنها یک دستگاه خودرو وجود داشته است. قطعا کمک بلاعوض ۱۴۵ میلیونی خرید خودرو و سود ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی خرید خودرو، باعث افزایش تقاضا می‌شود.

این بار هم ایران خودرو می‌خواهد در طرح فروش فوق‌العاده خود به برخی کمک بلاعوض بدهد.

بیستمین طرح پیش‌فروش ایران خودرو از ۱۴ مرداد آغاز شده و تا ۱۶ مرداد ادامه دارد. مراسم قرعه کشی این طرح، یکشنبه هفته آینده ۱۷ مردادماه با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار می‌شود.

متقاضیان می‌توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 18496

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha