مقامات چینی: پس از واکسیناسیون همچنان «ماسک» بزنید

مقامات بهداشتی چین در مورد افزایش عفونت‌های مربوط به گسترش نوع دلتا هشدار داده‌اند و از مردم می‌خواهند اقدامات احتیاطی مانند استفاده از ماسک را حتی پس از واکسیناسیون ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، مقامات بهداشتی در  چین بیش از ۳۰۰ مورد ابتلا به کووید ۱۹ را در ماه ژوئیه ( اواسط تیر ماه تا اوایل مرداد ماه) را گزارش کرده‌اند که تقریباً برابر کل پرونده پنج ماه قبل بوده است.

مقامات در مورد افزایش عفونت‌های مربوط به گسترش نوع دلتا هشدار داده‌اند و از مردم می‌خواهند اقدامات احتیاطی مانند استفاده از ماسک را حتی پس از واکسیناسیون ادامه دهند.

مقامات بهداشتی چین اعلام کرده ‌اند که فشارها برای جلوگیری از موارد وارد شده کووید ۱۹ افزایش یافته زیرا سرزمین اصلی چین در ماه جولای به طور متوسط ​​روزانه ۲۷ مورد عفونت علامت دار از خارج را مشاهده کرده است. شیوع فعلی ناشی از نوع دلتا در کارگران فرودگاه در شهر نانجینگ در شرق ردیابی شده است.

فنگ زیجیان، معاون پیشین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین و محقق این مرکز می‌گوید: «تحقیقات نشان می‌دهد نوع دلتا حداقل دو برابر عفونت بیشتری نسبت به گونه اصلی کووید ۱۹ دارد. در صورت عدم اقدامات پیشگیرانه قوی و عدم واکسیناسیون کافی، شاهد افزایش قابل توجهی در موارد ابتلا به این ویروس خواهیم بود».

ارقام رسمی نشان می‌دهد که بیش از ۱.۶ میلیارد دز واکسن در سرزمین اصلی چین تزریق شده است، از جمله برای ۱۵۰ میلیون نفر بالای ۶۰ و ۱۲ میلیون نفر بین سنین ۱۲ تا ۱۷ سال. طبق گزارشات برخی از افراد مبتلا به نوع دلتا قبلاً واکسینه  شده بودند، اما کارشناسان بهداشت چینی می‌گویند واکسن ها هنوز دارای اثر محافظتی هستند.

شاو ییمینگ، عضو کمیته مشورتی توسعه واکسن سازمان جهانی بهداشت (WHO) و کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین یادآور شد: «عفونت‌های بعد از واکسیناسیون موارد موفقیت آمیز نامیده می‌شوند؛ این روند طبیعی است و یک استثنا نیست، اما موارد پیشرفت هنوز بخش کوچکی از بیش از سه میلیارد دز تجویز شده در سطح جهان را تشکیل می‌دهند. مطالعات کنونی نشان می‌دهد که اثر واکسن‌ها در همه مسیرهای فنی کاهش یافته است، اما انواع ویروس هنوز با واکسن قابل کنترل است».

در مواجهه با نوع مسری دلتا که حداقل در ۱۳۷ کشور گزارش شده است، کارشناسان گفتند افزایش  ابتلای افراد واکسینه شده نشان می‌دهد که باید اقدامات احتیاطی و اقدامات بیشتری برای جلوگیری از گسترش ویروس انجام شود.

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 18323
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha