قیمت مسکن در انگلیس سال آینده رشد نمی‌کند

پیامدهای بحران کرونا روند رشد بازار مسکن در انگلیس را سال ۲۰۲۱ مختل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از یاهو فاینانس، در شرایطی که بحران کرونا تقریباً تمام بخش‌ها را فلج کرده و اقتصاد انگلیس را وارد عمیق‌ترین رکود تاریخ کرده است، بازار مسکن که طی تعطیلی‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا کاملاً راکد شده بود، پس از باز شدن اقتصاد در ماه مه توانسته قدری رونق بگیرد.

آخرین اطلاعات ماه سپتامبر نشان می‌دهد بازار مسکن در انگلیس همچنان شرایط خوبی دارد و متوسط فروش خانه به رکورد ۹۹ درصد از درخواست‌های اولیه قیمت رسیده است.

انتظار می‌رود قیمت خانه در انگلیس دو درصد در ۲۰۲۰ افزایش یابد. افزایش قیمت مسکن در ۲۰۱۹ برابر با ۰.۹ درصد بود. افزایش  قیمت مسکن در ولز ۳ درصد و در لندن ۲.۵ درصد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود قیمت مسکن در یورکشایر، هامبر و شمال غرب هم ۲.۵ درصد در سال جاری میلادی افزایش یابد.

ولی بازار مسکن در سال آینده میلادی چندان خوش‌بینانه نیست و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در پایان دسامبر بر این بازار تأثیر می‌گذارد. پیامدهای همه‌گیری ویروس کرونا هم روند رشد بازار مسکن را مختل خواهد کرد.

تحقیقات حاکی از کاهش قیمت مسکن در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ است. پیش‌بینی می‌شود بازار مسکن انگلیس و اقتصاد این کشور تا پایان ۲۰۲۱ کمی رونق گرفته و ثابت شود. انتظار می‌رود قیمت مسکن در صورت بازگشت به شرایط قبل از بحران کرونا ثابت بماند.

قیمت مسکن در مناطقی که بیشترین کاهش اشتغال را داشته‌اند، پایین می‌آید. پیش‌بینی می‌شود قیمت مسکن در میدلند که بیشترین نرخ اخراج کارگران را داشته ۱.۵ درصد در ۲۰۲۱ کاهش یابد. احتمالاً قیمت مسکن در لندن هم یک درصد کاهش می‌یابد. قیمت در سایر مناطق یا تغییری نخواهد کرد و یا یک درصد بالا می‌رود.

پیش‌بینی می‌شود بازار مسکن در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به شرایط رشد بلندمدت بازگردد و قیمت مسکن در تمام مناطق به ترتیب ۲.۵ و ۳.۵ درصد افزایش یابد. این افزایش قیمت همراه با افزایش درآمد خانواده‌ها خواهد بود  و با نرخ پایین بهره حمایت می‌شود.

۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 1827
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha