جهان در خطر از دست دادن دستاوردهای مبارزه با کووید ۱۹ است/ شناسایی نوع دلتا در ۱۳۲ کشور

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید جهان در خطر از دست دادن دستاوردهای سخت مبارزه با کووید ۱۹ است، زیرا نوع دلتا بسیار قابل انتقال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت می‌گوید جهان در خطر از دست دادن دستاوردهای سخت مبارزه با کووید ۱۹ است، زیرا نوع دلتا بسیار قابل انتقال است، اما واکسن‌های تأیید شده توسط WHO در برابر این بیماری موثر هستند.

واشنگتن پست با استناد به داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گفت: سی‌دی‌سی نوع دلتا از ویروس کرونا را به اندازه قابل انتقال بودن آبله مرغان توصیف کرده و هشدار داده است که می‌تواند باعث بیماری شدید شود.

به گفته تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، شیوع کرونا طی چهار هفته گذشته در اکثر مناطق جهان ۸۰ درصد افزایش یافته؛ مرگ و میر در آفریقا - جایی که تنها ۱.۵ درصد از مردم واکسینه شده اند - در مدت مشابه ۸۰ درصد افزایش یافته است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری گفت: دستاوردهای سخت به خطر افتاده یا از دست می‌رود و سیستم‌های بهداشتی در بسیاری از کشورها تحت فشار قرار گرفته است.

به گفته WHO، نوع دلتا در ۱۳۲ کشور شناسایی شده و به گونه اصلی جهان تبدیل شده است.

مایک رایان، مدیر امور اضطراری این سازمان گفت: «واکسن‌هایی که در حال حاضر توسط WHO تأیید شده‌اند همه محافظت قابل توجهی در برابر بیماری‌های شدید و بستری شدن در انواع مختلف، از جمله نوع دلتا را انجام می‌دهند.»

ماریا ون کرخو، مدیر فنی سازمان بهداشت جهانی در زمینه بیماری کووید ۱۹ گفت: نوع دلتا به راحتی قابل انتقال و حدود ۵۰ درصد بیشتر از گونه‌های قبلی SARS-CoV-۲ که ابتدا در چین ظاهر شد، قابل انتقال است؛ چند کشور افزایش نرخ بستری شدن را گزارش کرده اند، اما میزان بیشتر مرگ و میر از نوع دلتا ثبت نشده است.

ژاپن روز جمعه اعلام کرد، سه استان در نزدیکی شهر میزبان المپیک توکیو و استان غربی اوزاکا را تحت وضعیت اضطراری قرار می‌دهد، زیرا موارد کووید ۱۹ در پایتخت و سراسر کشور افزایش یافته است.

۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 18244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha