شوک مثبت جروم پائول به طلا/ بیت کوین بالای ۴۲ هزار دلار!

نگرانی فدرال رزرو در مورد تورم بالاتر از پیش‌بینی، ماندگاری تورم و مسئله‌ای که گونه دلتای کرونا برای بازسازی در نیمه دوم سال ایجاد می‌کند، در سخنان جروم پائول منعکس شد و بر روند قیمتی طلا تاثیر گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز، بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ هزار و ۲۳۶ دلار و کمترین قیمت آن ۳۸ هزار و ۳۹۷ دلار ثبت شده است.

قیمت بیت کوین در حوالی ساعت ۱۳ به وقت ایران در حوالی ۴۱ هزار و ۵۹۳ دلار قرار داشت. بازدهی ۲۴ ساعته آن حدود ۵ درصد و بازدهی هفت روزه آن حدود ۲۴ درصد بود. سرمایه بازار بیت کوین با این رشد قیمت به حوالی ۷۸۲ میلیارد دلار رسیده بود.

https___specials-images.forbesimg.com_imageserve_5e663cdae1e6170007592929_0x0

دومین ارز دیجیتال مهم دنیا نیز بازدهی ۲۴ ساعته و هفت روزه مثبت به ثبت رساند. قیمت اتریوم در حوالی ساعت ۱۳ به وقت ایران در حوالی ۲ هزار و ۴۶۰ دلار قرار داشت و سرمایه آن به ۲۸۷ میلیارد دلار رسیده بود.

پذیرش ارزهای دیجیتال در حال گسترش است

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که شمار افرادی که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند از ماه ژانویه مصادف با دی و بهمن بیش از دو برابر شده است. تحقیقات انجام شده‌ حاکی از آن است که اقدامات شرکت‌های بزرگی مانند تسلا، ویزا، مستر کارت و اقدام ال سالوادور که بیت کوین را وسیله قانونی انجام مبادلات اعلام کرد، در گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال موثر بوده است.

طلا آخر هفته گذشته را چگونه سپری کرد؟

طلا در پایان معاملات روز چهارشنبه بالای ۱۸۱۰ دلار قرار گرفت. روند قیمتی طلا در روز پنج‌شنبه صعودی بود و فلز گرانبها در آخرین ساعات معاملات این روز در حوالی ۱۸۳۰ دلار قرار داشت.

قیمت طلا در روز جمعه دوباره قدری افت کرد و در پایان معاملات هفته گذشته روی ۱۸۱۴ دلار ایستاد. برخی تحلیل‌گران احتمال می‌دهند طلا در هفته جاری مرز ۱۸۵۰ دلار را پشت سر بگذارد.

تاثیر سخنان جروم پائول بر قیمت طلا

رئیس فدرال رزرو در سخنرانی روز چهارشنبه خود به نوعی مطرح کرد که تورم از سطوحی که فدرال رزرو پیش‌بینی کرده بود خیلی بالاتر است و احتمال دارد باز هم رشد کند و پایدار بماند. جروم پائول به مسئله‌ای که گونه دلتای ویروس کرونا ایجاد کرده است نیز اشاره کرد و گفت که احتمالا این امر بازسازی اقتصادی در نیمه دوم سال را با مشکل مواجه می‌کند.

۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 18224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha