سکه رکورد سال ۱۴۰۰ را شکست/ بازار طلا برای رکوردهای تازه خیز برداشت؟

قیمت سکه رکورد سال ۱۴۰۰ را شکست و در آخرین روز معاملات بازار نرخ ۱۱ میلیون و ۲۵۸ هزار تومان را ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  تجارت‌نیوز هر قطعه سکه طرح قدیم در بازار تهران به ۱۱ میلیون و ۲۵۸ هزار تومان رسید و نرخ سکه تمام بهار آزادی هم به انتهای کانال ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

در بازار روز پنجشنبه هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان صعود کرد و حالا گرچه فعالان بازار طلا و جواهر از حباب ۴۳۰ هزار تومانی سکه می‌گویند اما به نظر می‌رسد سیگنال‌های افزایشی قیمت سکه بیشتر شده است.

در سال از دومین هفته فروردین ۱۴۰۰ که بازار طلا و ارز گشوده شد بهای سکه زیر قیمت ۱۱ میلیون تومان نوسان می‌کرد و در مقاطعی از سال یعنی نیمه اردیبهشت که زمزمه شروع مذاکرات ایران و امریکا از سر گرفته شد، بهای سکه حتی تا ۹ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان هم سقوط کرد اما این قیمت زیاد دوام نیاورد و سکه دوباره به کانال ۱۰ میلیون تومان برگشت.

فعالان بازار طلا پیش از این گفته بودند که قیمت سکه به کف رسیده و حتی اگر برجام احیا شود در کانال ۱۰ میلیون تومان به ثبات می‌رسد.

حالا اما خبرهای خوشی از وین به گوش نمی‌رسد و سطح تنش ایران و امریکا بالا گرفته است.

همین موضوع امیدها به احیای برجام را کمرنگ کرده و به نظر می‌رسد که بازار طلا و به تبع آن سکه صعودی باشد.

هرچند که فعالان بازار به ایام محرم هم اشاره می‌کنند و می‌گویند که با ورود به ماه‌های سوگواری شمار مشتریان بازار طلا کم می‌شود و همین کاهش تقاضا می‌تواند ترمز صعود قیمت سکه را تا حدی بکشد.

۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 18207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha