اشتباه در واکسیناسیون، باعث مرگ ۱۰ هزار شهروند شد!

دولت بلغارستان به اشتباه خود به تعلل در انجام واکسیناسیون اذعان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ روسیا الیوم نوشت: «استویچکو کاتساروف» وزیر موقت بهداشت بلغارستان گفت که اشتباه دولت سابق در طرح واکسیناسیون باعث شد که ۱۰ هزار شهروند این کشور جان خود را از دست بدهند و در صورتی که این اشتباهات رخ نمی داد که این ده هزار نفر اکنون زنده بودندکاتساروف در پارلمان گفت که اشتباه نخست توسط دولت سابق این بود که اولویت را به واکسن«آسترازنکا» داد و سه واکسن دیگر که آژانس دارویی اروپا  تأیید کرده بود را نادیده گرفت امری که باعث کمبود تعداد دوزهای در درسترس در بلغارستان در اوایل سال جاری شد.

به گفته کاتساروف اشتباه دوم دولت سابق این بود که افراد مسن را در اولویت واکسیناسیون قرار نداد و این به مثابه«قربانی کردن نسل قدیم » بود زیرا که ۸۰ درصد از قربانیان ویروس کرونا در بلغارستان افرادی بودند که عمر آنها بالای ۶۰ سال است.

وزیر بهداشت موقت بلغارستان گفت: ما جوانان و افراد توانمند را در پنج ماه اول واکسینه کردیم و اقشار آسیب پذیرتر را به حال خود رها کردیم و این وضعیت تا اواخر ماه می تغییر نکرد.

وی در ادامه گفت: این مسائل باعث مرگ نزدیک به ۱۰ هزار نفر مرتبط با موج کرونا در ماه های مارس و آوریل شد و اگر ما افراد مسن را در اولویت قرار می دادیم می توانستیم جان بسیاری از آنها را با واکسن نجات دهیم.

شایان ذکر است، تعداد افراد مبتلا به کرونا در بلغارستان به بیش از ۴۲۴ هزار مورد و تعداد فوتی ها نیز بیش از ۱۸ هزار مورد رسیده است. تا کنون نیز بیش از دو میلیون دوز واکسن در این کشور تزریق شده است.

۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 18159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha