یک صندوق با درآمد ثابت در بورس تهران درج شد

صندوق با درآمد ثابت مانی، در فهرست نرخ صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران درج شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ مدیریت پذیرش شرکت بورس تهران اعلام کرد: بر اساس مصوبه‌ بورس اوراق بهادار تهران صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله مانی جهت سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت با نماد «مانی(MANI)» در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران درج ‌شد.

مدیر این صندوق، شرکت سبدگردان مانی و موسسان آن شرکت توسعه سرمایه آرمان گوهر ایرانیان و شرکت سبدگردان مانی هستند.

همچنین متولی صندوق موسسه حسابرسی هوشیار ممیز است و بازارگردان آن نیز بر عهده صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مهرگان قرار دارد.

شایان ذکر است این صندوق حداکثر ۲۰۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری می‌کند که تعداد ۱۹۸ میلیون واحد آن به عنوان واحدهای عادی در نظر گرفته‌ شده است.

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت چیست؟

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که همه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در آن به‌صورت دوره‌ای سود دریافت کنند.

سیاست سوددهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت معمولا پرداخت سود بصورت یک ماهه یا سه ماهه است و اگر به غیر از این باشد این موارد در امید نامه صندوق ذکر می‌شود.

برای انتخاب بهترین صندوق با درآمد ثابت باید به کارنامه صندوق در سال‌های قبل و میزان بازدهی آن توجه کرد. میزان سود سالیانه صندوق‌ها معمولا از قبل پیش‌بینی می‌شود. این پیش‌بینی صددرصد دقیق نیست و در عمل ممکن است کمی بیشتر و یا کمتر سودآوری داشته باشد.

صندوق‌های با درآمد ثابت نسبت به دیگر صندوق‌ها ریسک کمتری دارند و میزان سود آن‌ها در مقایسه با دیگر انواع صندوق، کمتر است. بنابراین صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت را می‌توان به عنوان یکی از روش‌های مطمئن سرمایه‌گذاری به حساب آورد.

متداول‌ترین شیوه دسته‌بندی صندوق‌های سرمایه گذاری بر مبنای ترکیب دارایی صندوق‌ها است. که بر این اساس صندوق‌های سرمایه‌گذاری به سه دسته صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، سهامی و مختلط تقسیم می‌شوند.

۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 18074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha