کنفرانس امشب ناسا را زنده تماشا کنید/ دومین پرواز آزمایشی فضاپیمای استارلاینر

اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا یک کنفرانس خبری قبل از اجرای دومین پرواز آزمایشی بدون سرنشین فضاپیمای استارلاینر را تدارک دیده که امکان تماشای زنده آن برای همه مردم فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اسپیس، مسئولین اداره ملی هوانوردی و فضای آمریکا (ناسا) در کنفرانس خبری امروز که ساعت یک بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی ( ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران) برگزار می‌شود و امکان تماشای آنلاین و زنده آن فراهم شده، درباره پروژه استارلاینر(Starliner) صحبت خواهند کرد. 

قرار است فضاپیمای استارلاینر دومین پرواز آزمایشی بدون سرنشین خود را به ایستگاه فضایی بین المللی در تاریخ ۳۰ ژوئیه ( ۸ مرداد) انجام دهد؛ پس از گذشت ۱۸ ماه از پرتاب ناموفق فضاپیمای تجاری بوئینگ سازمان تحقیقات فضایی، ناسا قصد دارد بار دیگر در روز جمعه ۸ مرداد (۳۰ ژوئیه) این فضاپیما را به طور آزمایشی به سمت ایستگاه بین‌المللی فضایی پرتاب کند و بدین ترتیب انحصار اسپیس‌ایکس را در این زمینه از بین ببرد.

این ماموریت با نام Orbital Flight Test ۲ (OFT-۲) با موشک United Launch Alliance Atlas V از مجتمع پرتاب فضایی ۴۱ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام می‌شود.

این فضاپیما بیش از ۴۰۰ پوند بار (۱۸۱.۵ کیلوگرم) و تجهیزات خدمه ناسا را ​​به ایستگاه فضایی منتقل خواهد کرد و با بیش از ۵۵۰ پوند بار (۲۴۹.۵ کیلوگرم)، از جمله مخازن قابل استفاده مجدد سیستم اکسیژن نیتروژن (NORS) که قابلیت تنفس را برای اعضای خدمه ایستگاه فراهم می‌کند، به زمین باز می‌گردد.

علاقه‌مندان می‌توانند کنفرانس امشب ناسا را در آدرس https://www.nasa.gov/nasalive این سازمان به طور زنده تماشا کنند.

۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 18047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha