بالسینی رکورد ملی ۲۰۰ متر پروانه را در المپیک شکست

نماینده شنای ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو با ثبت زمان ۱:۵۹:۹۷ در ماده ۲۰۰ متر پروانه، رکورد ملی این ماده را شکست و در دسته خودش دوم شد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، بازی‌های المپیک توکیو پس از یک سال تعویق، روز جمعه (اول مرداد ۱۴۰۰) با حضور مقامات و ورزشکاران بیش از ۲۰۰ کشور جهان افتتاح شد. مسابقات شنای این دوره از بازی‌های المپیک از روز شنبه ۲۴ جولای (۲ مرداد) آغاز و تا اول آگوست ۲۰۲۱ (۱۰ مرداد ۱۴۰۰) در مرکز آبی آکواتیک شهر توکیو در ۳۵ رشته و در مجموع با حضور ۸۷۸ ورزشکار (۴۳۹ مرد و۴۳۹ نفر زن) پیگیری خواهد شد.

متین بالسینی نماینده شنای ایران در این رقابت‌ها، امروز (دوشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۰) در دسته اول ماده ۲۰۰ متر پروانه برای رقابت با حریفان خود به آب زد. ملی پوش شنای ایران در نهایت با ثبت زمان ۱:۵۹:۹۷ ، ۲۰۰ متر پروانه را شنا کرد و رکورد ملی ماده پروانه ایران را در بازی‌های المپیک جا به جا کرد.

بالسینی متولد سال ۱۳۷۹ رکورد دار ۲۰۰ متر پروانه ایران، نخستین بار در ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ در مسابقات کاپ شنای امارات موفق شد با ثبت زمان ۲:۰۲:۰۲ پس از ۱۱ سال رکورد این ماده را جابجا کند. این شناگر جوان و آینده‌دار ایران با فاصله ۱۴ ماه در فروردین ۱۴۰۰ و با جود سختی‌ها و مشکلاتی که پاندمی کرونا در جهان ایجاد کرده بود، بار دیگر رکورد این ماده را در مسابقات شنا بین‌المللی امارات بهبود بخشید اما این پایان روند رو به رشد این شناگر نبود و خرداد ماه ۱۴۰۰ متین بالسینی موفق شد رکورد ملی ۲۰۰ متر پروانه را در مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی صربستان دو بار در یک روز جابجا کند و با زمان ۲:۰۰:۹۴، نام خود را به عنوان رکورد دار ماده ۲۰۰ متر پروانه در ایران به ثبت برساند و با احتساب بالاترین فیناپوینت بین شناگران ایران تا تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۱ (۳۰ خرداد ۱۴۰۰) با دریافت سهمیه یونیورسالیتی به المپیک توکیو راه یابد.

این شناگر ملی پوش ایران برای آمادگی حضور در مسابقات انتخابی و المپیک حدود دو سال تمرینات مستمر خود را در استخر قهرمانی آزادی و آکادمی ملی المپیک پیگیری کرده بود.

نتایج تمامی مسابقات در ‌وب‌سایت رسمی مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو 

۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 18005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha