آمازون یا تسلا؛ چرا قیمت بیت کوین ناگهان تا ۴۰ هزار دلار اوج گرفت؟

ساعاتی پیش قیمت بیت کوین پس از مدت‌ها به نزدیکی ۴۰,۰۰۰ دلار رسید. بسیاری از معامله‌گران از خبر پذیرش بیت کوین توسط آمازون و اظهار نظرهای مثبت ایلان ماسک در روزهای اخیر، به‌عنوان دلایل اصلی رشد قیمت یاد می‌کنند، با این حال یکی از تحلیل‌گران مطرح بازار ارز دیجیتال مورد مهم دیگری را هم به این فهرست اضافه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از یوتودی، بیت کوین بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار، ساعاتی پیش موفق شد تا با جهشی قدرتمند پس از مدت‌ها قیمت ۳۹,۸۵۰ دلار را تجربه کند. این رقم بالاترین قیمت بیت کوین از ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) است.

اکنون پس از پشت سر گذاشتن چند ماه نزولی، اگر بیت کوین موفق شود دستاوردهای اخیر خود را حفظ کند، می‌تواند سرانجام به این روند نزولی پایان دهد.

رادار اقتصاد - بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۱ دقیقه‌ای بازار بیت کوین/دلار)

الکس کروگر (Alex Krüger)، از تحلیل‌گران مطرح بازار ارز دیجیتال، گفته است بیت کوین یک فشار کوتاه‌مدت فوق‌العاده را تجربه کرده است.

منظور از فشار کوتاه‌مدت شرایطی است که هم‌زمان با افزایش تعداد موقعیت‌های نزولی (Short Position) قیمت یک دارایی به سرعت افزایش یابد. در چنین شرایطی فروشندگان و معامله‌گرانی که رویکرد نزولی در بازار اتخاذ کرده‌اند، چاره‌ای ندارند جز این‌که برای پوشش زیان معاملات خود مجدداً اقدام به خرید کنند و این موضوع می‌تواند قیمت را بیش از پیش افزایش دهد.

رادار اقتصاد - بیت کوین

تصویر منتشر شده توسط کروگر (بررسی شاخص‌های موثر در رشد قیمت بیت کوین)

بر اساس داده‌های بای‌ بیت (Bybit)، ۹۲۹ میلیون دلار از موقعیت‌های شورت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته لیکوئید شده‌ است.

از اخبار مربوط به پذیرش بیت کوین توسط آمازون، به‌عنوان یکی از محرک‌های اصلی جهش اخیر قیمت یاد می‌شود.

روز گذشته نشریه بریتانیایی سیتی ای‌ام (City A.M) در گزارشی اعلام کرد که یک منبع ناشناس گفته است آمازون قصد دارد تا پایان سال جاری پذیرش بیت کوین به‌عنوان یک روش پرداختی را آغاز کند.

بزرگ‌ترین شرکت سهامی آمریکا هفته گذشته هم یک آگهی شغلی برای استخدام کارشناس بلاک چین و ارزهای دیجیتال منتشر کرد که منجر به شکل‌گیری حدس و گمان‌های فراوانی شد.

در حالی که پذیرش بیت کوین از سوی آمازون هنوز به طور رسمی تأیید نشده است، به نظر می‌رسد که بازار روی احتمال واقعی بودن این خبر حساب باز کرده است.

به دنبال اظهارنظرهای دوپهلوی ایلان ماسک در چند ماه اخیر، بسیاری از معامله‌گران نگران بودند که در گزارش درآمدی ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تسلا، که قرار است دوشنبه هفته آینده منتشر شود، ردی از فروش بیت کوین دیده شود.

با این حال ایلان ماسک در جریان کنفرانس مجازی بی ورد (The B Word) ضمن تأکید بر حمایت از بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، اعلام کرد که تسلا قصد ندارد بیت کوین‌های خود را بفروشد.

علاوه بر این، ماسک اعلام کرده است که به احتمال زیاد تسلا پذیرش بیت کوین برای فروش خودروهای برقی خود را از سر می‌گیرد.

۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 18002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha