بنزین فروخته شده ایرانی در آب‌های آمریکا سرگردان است

محموله‌های بنزین ایرانی توقیف شده توسط آمریکا به علت مسائل حقوقی هنوز آب‌های خلیج آمریکا بلاتکلیف هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اویل پرایس، محموله‌های بنزین خریداری شده از ایران که بیش از یک ماه پیش توسط آمریکا توقیف شد، با تردید دادگاه در مورد مالکیت این محموله‌ها و علت مصادره آن‌ها در آب‌های خلیج آمریکا همچنان بلاتکلیف است.

در اواسط ماه اوت، دولت آمریکا اعلام کرد که محموله سوخت چندین شناور را توقیف کرده است، با این ادعا که این سوخت از ایران آمده و به ونزوئلا می‌رود.

این مصادره در پی دادخواست دادستان‌های آمریکا برای توقیف محموله حمل شده توسط چهار کشتی به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا انجام شد.

وزارت دادگستری آمریکا در آن زمان از «موفقیت» این کشور در اخلال در صادرات سوخت چندمیلیون‌دلاری ایران به ونزوئلا خبر داد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که محموله‌های بارگیری شده در این چهار کشتی که در مجموع 1.116 میلیون بشکه بنزین می‌شود، اکنون در توقیف ایالات متحده است.

بااین‌حال، شرکت‌هایی از امارات و عمان با ارائه اسناد از مالکیت خود بر این محموله‌ها خبر داده‌اند و از قاضی آمریکایی خواستند که محموله‌ها را آزاد کند چرا که توقیف آن‌ها توسط ایالات متحده «به یک سری فرضیات بی‌اساس متکی است».

 ایران نیز تأکید کرده است محموله‌های توقیف شده اگرچه بنزین تولیدی ایران است اما این محموله‌ها فروخته شده و پول آن را دریافت کرده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، این محموله‌های سوخت ایران همچنان در دریا بلاتکلیف مانده است و نمی‌تواند در یکی از بنادر ایالات متحده تخلیه شود.

۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
کد خبر: 1800
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha