معنای سفر ناگهانی وزیر خارجه قطر به تهران در پی بازگشت از واشنگتن

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به سفر وزیر امور خارجه قطر به تهران، به فاصله چند روز پس از بازگشت از آمریکا پرداخت.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به سفر اخیر وزیر خارجه قطر به کشورمان و دیدار وی با رئیس جمهور منتخب پرداخت. 

در این گزارش آمده است: «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر امروز تنها چند روز بعد از بازگشت از واشنگتن، در سفری ناگهانی و از پیش تعیین نشده وارد تهران شد و با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه و «حجت الاسلام ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور منتخب ایران دیدار کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: سفر وزیر امور خارجه قطر به تهران در حالی انجام شد که روز پجشنبه گذشته او با «آنتونی بلینکن»، همتای آمریکایی خود دیدار کرده و براساس گزارشات منتشر شده، وی در خصوص مسائل منطقه‌ای به خصوص افغانستان، ایران، سوریه و فلسطین با او گفت‌وگو کرده بود.

آل ثانی در این گفت‌وگو بر لزوم نیاز فوری منطقه برای گفت‌وگوی آزاد و شفاف بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایران به جهت رسیدن ثبات در منطقه تاکید کرده بود.

خبرگزاری فرانسه همچنین نوشت: سفر نماینده قطر به آمریکا و بعد به ایران در حالی صورت گرفت که تهران و واشنگتن برای احیای توافقنامه هسته‌ای درگیر گفت‌وگوهای غیرمستقیم هستند.

گفتنی است حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور منتخب، نیز در دیدار با وزیر امور خارجه قطر به آل ثانی اطمینان داد که کشورهای همسایه در لیست اولویت‌های دولت او قرار دارند.

دوحه پیش از این از سال ۲۰۱۶ تمایل خود را برای تسهیل‌گری احیای روابط ریاض و تهران نشان داده بود.

۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 17996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha